"ШКОЛА – ЦЕ НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ, СВЯТИНЯ І НАДІЯ, ДУХОВНА КОЛИСКА НАРОДУ, НОРОВЛИВЕ ДИТЯ СУСПІЛЬСТВА". В.Сухомлинський

Методична робота

Основні завдання та форми методичної роботи в школі

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році

Методична проблема школи:

"Формування конкурентноспроможньої особистості способами інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій в умовах компетентнісного підходу до навчання"

Виховна проблема школи, над якою працює педагогічний колектив:

"Виховання в учнів національних та загальнолюдських цінностей, толерантного ставлення та поваги до однодумців, співвітчизників, однолітків, людей похилого віку, представників різних національностей"


Графік проведення методичних об'єднань

Назва методичного об’єднання

Дата проведення

Методичне об’єднання вчителів початкових класів

Перша середа місяця

Методичне об’єднання вчителів гуманітарного циклу

Друга середа місяця

Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу

Другий вівторок місяця

Методичне об’єднання класних керівників

Перший вівторок місяця

Графік контролю за станом вивчення предметів у 2023 році

Місяць

Назва предмету



Жовтень

Трудове навчання, початкові класи

Листопад

Образотворче мистецтво

Грудень

Музичне мистецтво, фізична культура


Графік контролю за станом вивчення предметів у 2024 році

Місяць

Назва предмету



Березень

Українська мова

Квітень

Історія, правознавство, фізична культура

Травень

Захист України

Досягнення колективу школи

2019 рік - бронзова медаль на ХІ Міжнародній виставці "Сучасні заклади освіти" в номінації "Упровадження інноваційних підходів, методів і форм при викладанні предметів природничо-математичного циклу".  

2019 рік -  Диплом за презентацію освітніх інновацій і активну участь у розбудові національної освіти.

2020 рік - срібна медаль на ХІ Міжнародній виставці "Сучасні заклади освіти" в номінації "Компетентнісний підхід - основа якості змісту освіти".

2020 рік - диплом "Сучасні заклади освіти" Національна академія педагогічних наук України, Міністерство освіти і науки України, ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти".

2020 рік - диплом "Імідж Освіти Золотоніщини " за системну та результативну роботу щодо реалізації завдань сучасної державної політики в освітній галузі.

 "Академія цифрового розвитку" 

Антоніна Букач 

Вітаємо! Ваш заклад отримав статус учасника 

програми GDTfE

Раді вітати вас у програмі “Google Digital Tools for Education/ Цифрові інструменти Google для освіти”! 

Ми переконані, що ви маєте досвід та пристрасть для позитивного впливу на освіту та трансформації викладання і навчання за допомогою технологій.

Cтаном на 08.09.2022 ваш заклад отримує статус "Заклад освіти - учасник програми Google for Education" із відповідним присвоєним номером UA-GDTfE-08-22-00077

Покликання на сайт, де опублікований офіційний список закладів-учасників GDTfE Сайт

Досягнення вчителів та учнів

Бендюк Лариса Володимирівна - вчитель фізичної культури, образотворчого мистецтва, основи здоров'я, соціальний педагог 

2018 – 2019 н.р. - І тур Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2019" в номінації "Основи здоров'я"


Коваль Людмила Олександрівна - вчитель початкових класів

2022 - 2023 н.р. – участь у конкурсі на кращу серію цифрових ресурсів.


Мартинюк Наталія Василівна - зарубіжна література, етика, мистецтво, педагог-організатор

2018 – 2019 н.р. – участь  в обласній виставці «Освіта Черкащини». «Конспекти уроків російської мови. 10 клас». Сертифікат лауреата.

2020 - 2021 н.р. – участь в обласній виставці «Конкурс електронних цифрових ресурсів». «Односкладне речення» 8 клас. Сертифікат учасника.

2021 – 2022 н.р.  – участь в обласній виставці «Конкурс електронних цифрових ресурсів». Посібник  інтерактивних вправ з лексикології. Сертифікат учасника.

Гавриш Ольга Миколаївна - вчитель фізики та математики

2018 – 2019 н.р. – участь в  обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Веб-квести з фізики. 10 клас». І місце.

2019 – 2020 н.р. – участь в  обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Застосування освітніх сервісів у навчальній діяльності вчителів фізики та математики». І місце.

2020 – 2021 н.р. – участь в  обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Фізика Сонячної системи». І місце.

2021 – 2022 н.р. – участь в  обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Веб-квести з математики. 9 клас». І місце. «Використання онлайн-платформ для створення тестів із фізики та математики». І місце. Участь у семінарі ЧОІПП "Бюро педагогічних знахідок "Інтернет-ресурси для вчителя BookCreator, FlipBook, OurBoox по створенню електронних посібників для вчителів фізики та математики (виступ)

2022 – 2023 н.р. – участь в  обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Методичний відеоальманах». Участь в інструктивно-методичному мості "Використання освітніх ресурсів щодо формування основних компетентностей учнів 7-9 класів на уроках фізики" Черкаського району.(виступ)

2023 - 2024 н.р. - ІІ етап  Всеукраїнської олімпіади з математики  Польськой Матвій (9 клас) - ІІ місце.


Ярмоленко Лариса Михайлівна - вчитель біології, природознавства, інформатики

2018 - 2019  н.р – участь  в обласному етапі всеукраїнської акції "Птах року". І місце.

2019 - 2020 н.р.  – участь  в обласному конкурсі на кращий освітній цифровий ресурс "'Біологія 10 клас. Електронний посібник". І місце.

2020 - 2021  н.р. – участь  в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс "Середовище існування. 11 клас".  І місце.

2021 - 2022 н.р.  – участь   в обласному конкурсі на кращий освітній ресурс "Відео блог учителя: як використати".  І місце.

2022 - 2023 н.р. – участь  в обласному конкурсі на кращий освітній цифровий ресурс "Пізнаємо природу 5 клас".

2023 - 2024 н.р. - ІІ етап  Всеукраїнської олімпіади з біології Польськой Матвій (9 клас) - І місце, Кривич Владислав (9 клас) - ІІ місце


Темченко Валентина Миколаївна - вчитель зарубіжної літератури

2020 - 2021  н.р. – участь  в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс "Інтерактивні форми роботи".  І місце.

2021 - 2022 н.р.  – участь   в обласному конкурсі на кращий освітній ресурс "Літературний калейдоскоп".  ІІІ місце.

2022 - 2023 н.р. – участь  в обласному конкурсі на кращий освітній цифровий ресурс "Творчість Чарльза Діккенса".


Новоселецька Ірина Миколаївна - вчитель української мови та літератури 2018 - 2019 н.р. – Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика, ІІ місце Діброва Єва. 2019 - 2020 н.р. – Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика, ІІ місце Діброва Єва. 2019 - 2020 н.р. – Районний конкурс читців. Бардагов М. – І місце, Діброва Є – ІІ місце. 2020 - 2021 н.р. – Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика, ІІІ місце Діброва Єва 2021 - 2022 н.р. – Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика, І місце Діброва Єва 2022 - 2023 н.р.Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика, І місце Жуков Костянтин.

2023 - 2024 н.р. - ІІ етап  Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури Вікторія (10 клас) - ІІ місце. ІІ етапу ХIV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студенської молоді ім. Т.Г.Шевченка, І місце Жуков Костянтин (6 клас)

Фатіф Світлана Миколаївнавчитель української мови та літератури 2018 - 2019 н.р. - участь в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс.«Есе. Креативний підхід до власного висловлювання». ІІ місце. Всеукраїнський конкурс з української мови ім. П. Яцика: Зінченко Альона (6клас) – ІІІ місце. Кириченко Надія (9клас) – ІІ місце. ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з української мови: Кириченко Надія (9клас) – ІІ місце. Результати ЗНО і ДПА: Цинда Дмитро - 181 (10 балів) 2019 - 2020 н.р. - участь в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. «Есе. Інноваційні шляхи формування ключових компетентностей на уроках розвитку мовлення». ІІ місце. Всеукраїнський конкурс з української мови ім. П. Яцика: Польськой Матвій (5клас) – ІІІ місце. 2020 – 2021 н.р. - участь в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс.«Есе. Компетентнісний підхід до формування творчих здібностей на уроках розвитку мовлення». Сертифікат учасника. Результати ЗНО і ДПА: Кириченко Надія - 198 (11 балів), Васюк Анна - 180 (9 балів) 2021 – 2022 н.р. - Мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка – Дудка Ірина – ІІ місце на районному етапі. 2022– 2023 н.р. - участь в обласному конкурсі на кращий електронний освітній ресурс. Мовно-літературний конкурс учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка – Головченко Катерина 8 клас – І місце. Всеукраїнський конкурс з української мови ім. П. Яцика – Головченко Катерина 8 клас – І місце. Електронний посібник «Літературний тиждень пам’яті Г. С. Сковороди «Ми чуємо тебе, філософе, через століття». Методичні поради, розробки літературних свят та конкурсів, презентації».

2023 - 2024 н.р. - ІІ етап  Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури Краснобай Олена (8 клас) - І місце,  Дудка Ірина (8 клас) - ІІ місце

Методична робота – це робота, яка сприяє поліпшенню фахової підготовки педагогічних кадрів у школах, спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

В Дмитрівському НВК методична робота має таку структуру:
методична рада, що координує і спрямовує роботу предметних методичних об’єднань та творчих груп на виконання завдань, сформульованих в річному плані і обумовлених методичною проблемою школи.
Методична робота була спрямована на всебічно якісне підвищення професійного рівня педагогів, на збагачення та розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, на створення сприятливих умов для творчої їх праці та досягненні головної мети.

Мета методичної роботи:

- підвищення рівня педагогічної компетентності кожного вчителя і педагогічного колективу;

- надання допомоги вчителям, класним керівникам у розвитку їхньої майстерності як комплексу професійних знань, умінь та навичок.

Завдання методичної роботи:

1.Глибоко вивчати зміст галузей нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та нормативних документів з метою побудови освітнього процесу на якісно новому рівні на основі компетентнісного підходу до навчання учнів, впровадження продуктивних технологій навчання.

2.Впроваджувати педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості вчителя та учня засобами інформаційних технологій.

3.Забезпечити методичний супровід стандартизації базової і повної загальної середньої освіти, до профільного навчання в основній школі, профільного навчання в старшій школі.

4.Проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні.

5.Спрямувати роботу шкільних методичних об’єднань на підвищення якості навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень, рівня предметної підготовки через технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісного підходу до навчання.

6.Постійно поповнювати та оновлювати знання у напрямі впровадження ІКТ, набутті практичного досвіду інформатизації освітнього процесу.

7.Працювати над питанням психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження психічного і фізичного здоров’я учнів через запровадження  здоров'язберігаючих технологій навчання.

8.Активно стимулювати учнів до самостійної діяльності, яка забезпечує учневі самоосвіту, саморозвиток, самовираження в ході оволодіння знаннями.

9.Використовувати в освітньому процесі нові технології продуктивного навчання, інтерактивні техніки, електронні підручники, навчальні посібники та засоби навчання відповідно до рівня розвитку високих технологій, створення умов для використання ресурсів Інтернету спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності і якості освіти.

10.Створити умови для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів, їх самоосвітньої діяльності, участі в інноваціях, експериментах, творчих пошуках.

11.Організувати методичну допомогу молодим учителям з боку досвідчених.

12.Створити умови для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.

 з/п

Заходи

Термін проведення

Відповідальні

Примітки

І. Організаційні заходи

 

1.

Видати накази про організацію методичної роботи в школі.

вересень

Адміністрація школи

 

2.

В основу організаційної та змістової діяльності педагогічного колективу покласти положення нормативно-правових документів, принципи: відповідальності, гуманізації, демократизації, диференціації, індивідуалізації.

Протягом року

педколектив школи

 

3.

Продовжити роботу шкільних методичних об’єднань:
- вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
- вчителів початкових класів;

 - вчителів природничо– математичного циклу;
- класних керівників.

Протягом року

Керівники ШМО

 

4.

Спланувати роботу методичної ради школи.

вересень

Заступник директора з НВР, члени МР

 

5.

Продовжити роботу методичної ради щодо впровадження інноваційних форм і методів роботи з педагогічним колективом (за планом роботи методичної ради).

Протягом року

Адміністрація школи, члени МР

 

6.

Забезпечити планову курсову перепідготовку вчителів.

Протягом року

Заступник директора з НВР

 

7.

Залучати учителів до участі у роботі територіальних методичних об’єднань , конкурсі «Учитель року»

Протягом року

Адміністрація школи

 

8.

Вдосконалювати структуру роботи з обдарованими дітьми (за планом).

Протягом року

Заступник директора з НВР

 

9

Організація роботи семінару-практикуму: «ІКТ-сучасному вчителю».

щомісяця

Заступник директора з НВР, вчитель фізики

 

10.

Організація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація особистості (співбесіди, індивідуальні плани).

Протягом року

Адміністрація школи, члени МР

 

11.

Спланувати і провести методичний тиждень.

Січень – лютий

Заступник директора з НВР

 

ІІ. Інформаційно-методичне забезпечення

 

1.

Провести інструктивно – методичні наради: - ознайомлення з нормативно-правовим забезпеченням початку навчального року; - ознайомлення з інструктиво-методичними рекомендаціями щодо ви-вчення базових дисциплін у 2023/2024 навчальному році; - вчителів-предметників з питань планування роботи;
- керівників ШМО з питань планування роботи;
- опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.

вересень

Заступник директора з НВР

 

2.

Скласти циклограму методичної роботи на рік.

вересень

Заступник директора з НВР

 

3.

Інструктивно-методична нарада з учителями щодо організації освітнього процесу:
у 1-х, 5-6-х класах.

серпень

Заступник директора з НВР

 

4.

Індивідуальні співбесіди з учителями щодо вибору методичних тем для самоосвіти.

вересень

керівники ШМО, голова МР

 

5.

Надання допомоги учителям в організації роботи із самоосвіти, під час проходження атестації.

Протягом року

Заступник директора з НВР, керівники ШМО, голова МР

 

ІІІ. Робота з кадрами

 

1.

Розподіл педагогічного навантаження, класного керівництва, гурткової роботи серед учителів.

серпень

Адміністрація школи

 

2.

Проведення засідань методичної Ради, ШМО (за планом).

Протягом року

Голова МР, керівники ШМО

 

3.

Продовжити навчання педагогічних працівників використанню комп’ютерних технологій в підтримці освітнього процесу.

Протягом року

Заступник директора з НВР, вчитель інформатики

 

4.

Участь у методичному тижні, методичних конференціях.

травень, протягом року

Заступник директора з НВР, керівники ШМО

 

5

Організувати індивідуальну роботу з учителями, які атестуються, допомагати їм у підготовці творчого звіту.

жовтень 2023, березень 2024

Заступник директора з НВР, керівники ШМО

 

6

Участь у конкурсі «Учитель року», семінарах.

Протягом року

Заступник директора з НВР, керівники ШМО

 

7.

Участь у виставці педагогічних ідей.

лютий-березень

Заступник директора з НВР, керівники ШМО

 

8.

Організація взаємовідвідування уроків учителями з метою впровадження нових педагогічних технологій та ЕПД.

Протягом року

Заступник директора з НВР, методична рада

 

ІV. Вивчення і впровадження перспективного досвіду

 

1.

Провести методичний аукціон ідей вчителів щодо виявлення досвіду роботи.

листопад

Заступник директора з НВР, методична рада

 

2.

Продовжити роботу щодо поповнення картотеки перспективного педагогічного досвіду.

Протягом року

Заступник директора з НВР

 

3.

Вивчити і систематизувати матеріали з досвіду роботи вчителів, які атестуються

Протягом року

Заступник директора з НВР, методична рада

 

V. Контроль, аналіз та регулювання

 

1.

Тематична перевірка: «Планування методичної роботи методичних об’єднань».

вересень

Заступник директора з НВР

 

2.

Фронтальна перевірка «Атестація педкадрів».

жовтень-березень

Заступник директора з НВР, керівники ШМО

 

3.

Тематична перевірка щодо вивчення:
1. Стану викладання предметів (за планом).
2. Стану виконання навчальних планів, навчальних програм.

Протягом року грудень, травень

Директор, заступник директора з НВР

 

4.

Тематична перевірка «Підсумки методичної роботи за рік, планування на наступний рік».

травень 2024

Директор, заступник директора з НВР

 

5.

Тематична перевірка результатів освітнього процесу:
1. Моніторинг успішності учнів.
2. Моніторинг результатів контрольних робіт. 3. Позакласна та позаурочна робота вчителів з учнями.

грудень, травень

Директор, заступник директора з НВР

 

6.

Перевірка адаптації учнів 1-х, 5-х,10-х класів в умовах початкової основної та старшої школи.

жовтень-грудень,

Заступник директора з НВР, практичний психолог