"ШКОЛА – ЦЕ НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ, СВЯТИНЯ І НАДІЯ, ДУХОВНА КОЛИСКА НАРОДУ, НОРОВЛИВЕ ДИТЯ СУСПІЛЬСТВА". В.Сухомлинський

Підсумки діяльності навчально-виховного комплексу в 2023/2024 навчальному році та завдання на 2024/2025 навчальний рік

  Підсумки діяльності навчально-виховного комплексу

в 2023/2024 навчальному році та завдання на 2024/2025 навчальний рік


Закінчився навчальний рік, тому звітні збори, які вже стали традиційними – це час підведення певних підсумків у роботі колективу школи, учнів та й безпосередньо директора на посаді протягом 2023-2024 н.р.

            Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалась Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор школи керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти. 

Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

  • Освітнє середовище закладу освіти;

  • Система оцінювання здобувачів освіти;

  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

  • Управлінські процеси закладу освіти.


РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


Освітній  процес у Дмитрівському навчально-виховному закладі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області розпочався відповідно до структури навчального року  з 01 вересня 2023 року та тривав по 28 червня  2024 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором  освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2023 року по 29 грудня 2023 року; ІІ семестр з 29 січня по 28 червня 2023 року.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне  освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням. 

Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. До закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями, не облаштовано пандус до всіх приміщень школи та  кнопка  виклику.

 Територія закладу частково огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія закладу є достатньо озелененою.

  Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання.

 Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам 

 Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні: 

  • 89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже. 

  • 90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно. 

Заклад освіти підключений  до швидкісного інтернету (більше 60 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі .З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи та найпростішому укритті. 

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за сімейною формою. Протягом 2023/2024 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків,   було організовано сімейне навчання для 11 учнів. 

Знаковою подією цього року стала співпраця колективу із Міжнародним благодійним фондом «РУКИ ДРУЗІВ», який в партнерстві з благодійною організацією Plan International, що фінансується Федеральним Міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини, надає благодійну допомогу освітнім закладам. Завдяки благодійному фонду облаштована ресурсна кімната з сучасним обладнанням  для релаксації, фізичного та психічного розвантаження, а також надання педагогами корекційних занять для всебічного розвитку дитини.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства». На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу та план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти. У серпні 2023 року на педагогічній раді затверджено «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти, яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу.

Громадська організація «Десяте квітня» за підтримки Агенції ООН у справах біженців провела імплементування програми «TEAM UP» та «Я підтримую друзів» на базі освітнього закладу. Протягом лютого-квітня фасилітаторами ГО «Десяте квітня» буде проведено цикл занять по даним програмам для групи молодших школярів («TEAM UP») та групи старших школярів («Я підтримую друзів»).

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2023/2024навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2023/2024 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.  В навчальному закладі  оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2023/2024навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2023/2024 навчальний рік, не було зафіксовано випадків травм під час освітнього процесу та  побутового характеру.  

Протягом 2023/2024 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися 

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із неповних сімей, ВПО, дітей учасників АТО та військовослужбовців. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, під опікою, ВПО, діти учасників АТО.

Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники  супроводжують та знаходяться разом з дітьми  в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, в разі потреби відвідують вдома, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року організовується чергування по школі учнів 5-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

  • класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;

  • класним керівникам  1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;

  • класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2023/2024 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2023/2024 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів  та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів  «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета – Захист України у 10-11-х класах.

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах здійснювалася під час проведення у закладі Дня цивільного захисту.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню  для учнів 1-4 класів  забезпечено сніданками, ГПД – обідом.  Гаряче харчування  учнів відбувається згідно графіку у їдальні. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється медичною сестрою, черговим адміністратором та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення Новодмитрівської сільської ради.


Категорія

К-ть учнів

Примітка

1-4 класи

45


ВПО

25


Дити військовослужбовця

16


Сироти

3



Навчальний заклад укомплектований штатом кухарів та підсобним робітником. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт та заміна технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Протягом року адміністрацією закладу та органами громадського самоврядування  здійснювалися перевірки організації та якості харчування.

Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі  є:

  • видання відповідних наказів;

  • затвердження списку дітей пільгової категорії;

  • відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

  • приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

  • складання меню-розкладу;

  • виготовлення страв;

  • проведення реалізації готових страв;

  • ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; 

  • контроль за харчуванням з боку адміністрації, класних керівників, батьків учнів;

  • інформування батьків  під час проведення батьківських зборів про організацію харчування дітей у закладі.

Продукти харчування  та продовольча сировина надходять  до навчального  закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи). Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, та за кошти батьків здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування. 

В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які не допускаються в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю  не за призначенням. В закладі ведеться щоденний облік харчування дітей за бюджетні кошти та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування. 

Найважливішим завданням шкільної бібліотеки є якісне і своєчасне забезпечення підручниками всіх учнів школи. На початку навчального року забезпечено вчителів та учнів навчальними підручниками та навчально-методичною літературою.

Забезпеченість підручниками учнів по класах:

1 кл. – 100%

2 кл. – 100%

3 кл. – 81%

4 кл. – 69%

5 кл. – 68%

6 кл. – 90%

7 кл. -100%

8 кл. – 79%

9 кл. – 80%

10 кл. – 81%

11 кл. – 87 %

Для 100% забезпечення учнів підручниками, були  позичені в інших школах ТГ.
Протягом року у шкільній бібліотеці проводилися заходи, які допомагають зберегти підручник та вчать учнів дбайливому ставленню до книги. 

Проведено книжкові виставки:

-         «У світі казки», 

- «Пам'ять про славних козаків житиме вічно»

-         «Новинки літератури»;

-         «Козацькому роду нема переводу»;

-         «Скорботна свічка пам'яті святої» (Пам`яті жертв Голодомору 1932-133 років);

-         Виставка до «Дня української писемності та мови»;

-         Виставка до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом та інші.

Бібліотечні уроки:

- «Мандрівка книжковим містом» - 1 клас

- «Основні елементи книги» - 2 клас

- «Щоб книжка довше жила» - 3 клас

Бібліотекою ведеться робота по поновлення фондів шкільної бібліотеки, покращення комплектування шкільної бібліотеки методичною, науково-популярною, довідковою, енциклопедичною, художньою літературою, періодичними виданнями.

Протягом навчального року було проведено ряд заходів, спрямованих на підвищення інформаційної культури читачів. А саме: проводилися екскурсії до шкільної бібліотеки для учнів початкової школи, організовувалися книжково-ілюстративні виставки до знаменних і пам’ятних дат, а саме:

  •  «Місячник шкільної бібліотеки»

  • «Творчості крила подарувала нам книга»;

  • «Кобзар – у нашій оселі»;

  •  «Чорнобиль – наш біль» та інші.

До Міжнародного дня рідної мови, Дня української мови та письменності, Дня слов’янської письменності та культури у бібліотеці були проведені тематичні виставки: «Мова, барвиста, мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата!».



РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ


На закінчення 2023/2024 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається 46 учнів,  у 5-9 класах – 66 учень, у 10-11 класах – 25 учнів. 

Згідно з річним планом роботи  освітнього закладу  на 2023/2024 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2023/2024 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2022/2023навчального року із 137  учнів 1-11 класів:

  • 46 учні 1-4  класів  оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;

  • 137  учнів переведено  на наступний рік навчання;

  • 9 учні закінчили навчання за сімейною  формою;

  • 2  учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;

  • не атестованих учнів немає.

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.  

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження  вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджений   гуманітарний профіль (українська мова та література).  

Мережа класів

Середня наповнюваність класів у 2023/2024 навчальному році становить 12 учнів. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2023/2024 навчальному році були:

  • організація обліку дітей та підлітків  на території обслуговування;

  • спільна робота з ДНЗ;

  • контроль відвідування учнями навчальних занять;

  • організація навчання за сімейною формою;

  • функціонування гуртків;

  • індивідуальна робота з учнями та батьками;

  • надання закладом якісної освіти.


Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.

Основними напрямами роботи щодо забезпечення  соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.


Робота з обдарованою молоддю


У 2023/2024 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.

Упродовж чотирьох років організації навчальної та виховної діяльності  ми стали свідками того, що українська система освіти активно реформується, щоб відповідати світовим тенденціям, потребам економіки, а також сучасним особистісним і суспільним запитам.

 У навчальному році, що минув, освітня діяльність початкової школи була спрямована на реалізацію  вимог Концепції  державної політики в сфері освіти «Нова українська школа». Діяльність  педагогів знайшла своє відображення у застосуванні методик компетентісного та інтегрованого навчання, практично-діяльнісних та дослідницьких підходів, дотриманні  принципів дитиноцентризму та безпечності організації освітнього середовища.

Випускники 4-х класів  у повному обсязі пройшли  адаптаційно-ігровий та основний етапи навчання в Новій українській школі; у якій приємно навчатися, адже вона надає не лише знання, але й навчає здобувачів освіти застосовувати їх у повсякденному житті.

Відстеження особистісного розвитку дитини та хід опановування нею навчальним досвідом, як основою компетентностей, здійснювалося шляхом упровадження  системи формувального оцінювання. Використання  такої форми оцінювання дозволяє відстежувати особистісний поступ  кожної дитини, хід опановування нею змістом навчального матеріалу  та вибудовувати індивідуальну освітню траєкторію розвитку особистості.

В кінці навчального року, за рішенням педагогічної ради,  підсумкове оцінювання для учнів 1-2 класів є вербальним. А для здобувачів освіти 3-4 класів – рівневим. Воно передбачає зіставлення навчальних досягнень учнів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою. За результатами підсумкового оцінювання усі здобувачі школи І  ступеня переведені на наступний рік навчання.

Не зважаючи на виклики сучасності у 2023/2024 навчальному році початківці були активними учасниками позашкільної освітньої, приймали участь у різноманітних конкурсах, акціях, змаганнях. 

На кінець 2022/2023 н.р. в основній та старшій школі навчається 92 учнів , із яких 45  (49%) на достатньому та високому рівнях. На середньому рівні 36 здобувачів освіти 5-11 класів, що становить 40 %,  низький рівень знань мають 11 учнів  ( 11 %) , за результатами навчального року  2 учнів нагороджені Похвальними листами.

Найвищі показники навчальних досягнень мають учні 5, 9 класу.

Згідно з  річним планом роботи школи, розпорядженнями Департаменту  освіти і науки облдержадміністрації,  відділу освіту Новодмитрівської сільської ради протягом 2023/2024 навчального року учні школи брали активну участь у І  та ІІ  етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад, мовознавчих конкурсах.

 На  ІІ-ому (районному) етапі маємо такі досягнення:

 Гуліч Вікторія, учениця 10 класу  (уч. Новоселецька І.М.),   посіла  ІІ місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури;

Краснобай Олена, учениця 8 класу  (уч. Фатіф С.М.),   посіла  І місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури;

Дудка Ірина, учениця 8 класу  (уч. Фатіф С.М.),   посіла  ІІ місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури,

Польськой Матвій, учень 9 класу  (уч. Ярмоленко Л.М..),   посів  ІІ місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології.

Польськой Матвій, учень 9 класу  (уч. Гавриш О.М.),   посів  ІІ місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики.

Жуков Костянтин, учень 6 класу  (уч. Наумейко В.В.),   посів  ІІ місце з Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики.

Жуков Костянтин, учень 6 класу (уч. Новоселецька І.М.) посів І місце в Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;

 Жуков Костянтин, учень 6 класу (уч. Новоселецька І.М.) посів І місце в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика.

 Лопух Надія, учениця 3 класу (уч. Коваль Л.О.) на цьому ж конкурсі посіла І місце;

Жуков Костянтин, учень 6 класу (уч. Новоселецька І.М.) посів І місце в на ІІІ–ому(обласному) етапі Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;


РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ


Протягом 2023/2024 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:

  • предметів суспільно-гуманітарний циклу;

  • предметів природничо-математичного циклу;

  • початкових класів;

  • класних керівників.

Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

  • виконання Державних стандартів освіти;

  • вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

  • опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2023/2024 навчальному році;

  • методика організації та проведення сучасного уроку;

  • використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

  • формування предметних компетентностей в учнів;

  • робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;

  • вивчення передового педагогічного досвіду вчителів ТГ, області.

Робота методичних об’єднань була спланована, засідання проводилися на належному рівні з обговоренням науково-теоретичних питань і практичної діяльності вчителів.

Відповідно до наказу КНЗ "ЧОІПОПП" від 26.04.2024 №65 вчителі Дмитрівського НВК здобули перемогу в обласному етапі Конкурсу на кращий електронний освітній ресурс, призові місця отримали 7 робіт. 

І МІСЦЕ

Ярмоленко Тетяна Леонідівна, вихователь Дмитрівського НВК, за електронний навчальний посібник «Дітям про хліб».

Коваль Людмила Олександрівна, учитель початкових класів Дмитрівського НВК, за електронний навчальний посібник «Тематичні діагностувальні роботи з інтегрованого курсу «Я досліджую світ». 3 клас»

Гавриш Ольга Миколаївна, вчитель фізики та математики Дмитрівського НВК, за електронний навчальний посібник “Фізика 7 клас. Збірник завдань для гейміфікованих уроків. НУШ”

Фатіф Світлана Миколаївна, учитель української мови та літератури Дмитрівського НВК, за серію цифрових ресурсів із теми „Культура мовлення і мовний етикет“.

ІІ МІСЦЕ

Темченко Валентина Миколаївна, учитель зарубіжної літератури Дмитрівського НВК, за серію цифрових ресурсів із теми „Зарубіжна література. 5 клас“.

ІІІ МІСЦЕ

Мартинюк Наталія Василівна, учитель зарубіжної літератури Дмитрівського НВК, за серію цифрових ресурсів із теми „Крокуємо у світ зарубіжної літератури. 6 клас“.

Мартинюк Наталія Василівна, вчитель етики Дмитрівського, за серію цифрових ресурсів із теми «Етика: інтерактивний робочий зошит. 5- 6 клас»

 Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду вчителів України та своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, виконанні особистих творчих планів.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що порівняно з минулим навчальним роком зріс рівень фахової майстерності педагогів. Педагогічний колектив школи в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.

Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:

недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

кожне методичне об’єднання автономне у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних об’єднань;

недостатня роль голів методоб’єднань в організації цілеспрямованої роботи зі здібними учнями з підготовки шкільних команд до участі в міських та обласних етапах учнівських олімпіад, конкурсах різних рівнів;

педагоги залишаються інертними до публікацій методичних розробок у фахових виданнях;

потребує покращення робота по залученню вчителів до участі у міському конкурсі «Учитель року».


Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, взаємодію МАН, широкої мережі гуртків, факультативів, спортивних секцій, музичної школи, учнівського самоврядування. 

Впродовж 2023/2024 н. р. за участю учнів школи проводилася низка шкільних конкурсів і заходів згідно із планом проведення навчально-виховних заходів та плану виховної  роботи закладу освіти на 2023/2024  н .р.

Серед проведених традиційних шкільних заходів є: День знань (01.09), День фізичної культури і спорту в рамках якого проведено лінійку до відкриття Олімпійського тижня, Олімпійські уроки, виставку малюнків та флешмоб (11.09), свято осені (17.09), флешмоб до Міжнародного дня Миру (21.09), День партизанської слави (22.09), загальношкільні заходи до Дня працівників освіти (02.10), традиційні вітання вчителів-пенсіонерів в рамках відзначення Дня людей похилого віку (02.10), написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності до Дня української писемності та мови (09.11), заходи та флешмоби до Дня Гідності і Свободи (20.11), загальношкільний виховний заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору (27.11), акція «Запали свічу» (27.11), радіо лінійка до Дня збройних сил України (04.12), привітання ліквідаторів до Дня вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (14.12), загальношкільне свято до дня Святого Миколая (06.12), новорічні розваги (27-29.12), захід до Дня Соборності України, акція «Ланцюг єднання» (22.01), виховний захід до відзначення Дня Героїв Крут (29.01), пошта Святого Валентина до Дня усіх закоханих (14.02),   виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (20.02), літературна композиція до Міжнародного дня рідної мови (21.02), день учнівського самоврядування до Міжнародного жіночого дня (06.03), Шевченківські читання та виховні заходи до відзначення дня народження Т. Г. Шевченка (09.03). Традиційно у нашому навчальному заході ми також відзначаємо Міжнародний день пам’яті Чорнобиля (26.04), День пам’яті та примирення (08.05), День вишиванки (19.05) та День Матері (07.05), Міжнародний день захисту дітей (01.06) та Свято останнього дзвоника (31.05).

.

                                              Участь учнів

у фестивалях та конкурсах 2023/2024 н.р.


        Участь у фестивалях:


20-й ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС-ФЕСТИВАЛЬ "Українська естафета творчості" – Кикоть Дарина , ІІ місце


Участь у конкурсах:

Грамотою  за ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурс «Новорічна композиція» нагороджено Пензар Софію ученицю 4 класу (учитель Бенюк Л.В.).

Грамотою  за ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурс «Новорічна композиція» нагороджено Козій Іванну ученицю 5 класу (учитель Бенюк Л.В.).

Грамотою  за ІІІ місце в обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурс «Новорічна композиція» нагороджено Козія Ярослава учня 8 класу (учитель Бенюк Л.В.).

Уся робота колективу закладу спрямована на виховання шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії. З цією метою налагоджено використання державної символіки України, проведено ряд виховних заходів, що сприяли формуванню почуття патріотизму в школярів. Національне виховання є важливою складовою виховного процесу в школі. З метою виховання поваги в учнів до традицій українського народу в школі проведено українознавчі заходи: народні обрядові свята, традиційний проект «Різдвяна коляда».

У навчальному закладі працює 2 групи продовженого дня, чисельність 37 учні. Розроблено режими роботи, які виконуються вихователями. 

Вихователі ГПД працює над створенням умов для повноцінного розвитку особистості молодшого школяра через комплексний системний підхід до організації виховання, навчання, розвиток та збереження здоров’я учнів, проводить розвивальні та спортивні ігри, спостереження за природою під час прогулянок, проводить виховні заходи.

Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у школі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його діяльність здійснюється за чітко складеними планами, засідань учнівської ради та кожного міністерства та комісій згідно графіка двічі на тиждень. Роботу учнівського самоврядування координує педагог-організатор.

Діяльність учнівського самоврядування в 2023/2024 н. р. була спрямована на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією національно-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів».

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського парламенту були: 

  • використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи; 

  • виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; 

  • формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; 

  • значення особистості (у шкільному та громадському житті); 

  • підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами району; 

  • вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

Представники учнівського самоврядування були активними учасниками всіх загальношкільних заходів. Члени учнівського самоврядування працювали згідно Статуту, виконували свої обов’язки відповідно до приналежності до тої чи іншої комісії чи міністерства.

Виходячи із вище сказаного, вважати виховну роботу у 2023-2024 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації концепції національної школи в педагогічному процесі.



РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ


Якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.

Тому у 2023/2024 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над створенням Стратегії розвитку на  для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі. 

Створенню Стратегії розвитку у закладі освіти передувало анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати уявлення про наявний стан діяльності закладу. Анкетування проводилося цілком анонімно з використанням Google-форм у  листопаді 2023 року.

Серед педагогічних працівників у анкетуванні взяли участь 20 осіб. 

  • 95% вчителів зазначили, що у закладі освіти створені належні умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації. 

  • 90 % педагогів зазначили, що у закладі немає жодних перешкод для професійного розвитку, 10 % вважають, що у закладі недостатня матеріально-технічна база,.

  • 90% педагогів задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 10% (2 вчителі) – незадоволені. 

  • 75% відповіли, що в цілому психологічний клімат в закладі сприяє співпраці педагогів, 25 % відповіли, що співпраця з колегами практично відсутня. 

  • 20 педагоги, що брали участь в анкетуванні вважають, що керівництво закладу відкрите до спілкування, вони можуть вільно висловлювати свою точку зору, навіть якщо вона не співпадає з думкою керівництва.

Щодо результатів анкетування учнів, то:

  • 91 % здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 9 %, відповіли, що не дуже. 

  • 90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно. 

  • 95 % здобувачів освіти стверджують, що вони почувають себе безпечно у школі, 5% - здебільшого ні. 

  • 77 % учнів зауважили, що не відчувають булінгу у школі, 9 % відповіли щодо них були поодинокі булінгу та цькування, 4 % зазначили, що досить часто відчувають цькування. 

  • 71 % учнів задоволені харчуванням у школі, 17% - не задоволені, 12 % учнів не харчуються у шкільній їдальні.

  • 92 % батьків у анкетуванні зазначили, що їхні права як учасників освітнього процесу не порушуються, 8 % відповіли, що інколи порушуються, але вирішуються,

 Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати вищеописаного анкетування, особливо що стосується булінгу та цькування. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію  протягом п’яти років наступних проєктів:  «Інклюзивна освіта: крок за кроком», «Обдарована дитина», «Сучасний освітній дизайн», «Співпраця ДНЗ  та НУШ: педагогіка партнерства», «Плекаємо патріотів України», «Добро починається з тебе», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома іноземними мовами, комп’ютерними технологіями.

Протягом 2023/2024 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою  складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала  побажання учнів та батьків та включала цікаві курси за вибором.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом Р.Б.Шияна наказ МОН від 12.08.2022 № 743

Освітня програма ІІ ступеня 5-6 клас НУШ  на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої до наказу Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 № 235 .

Освітня програма ІІ ступеня 5-6 клас НУШ (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405.

Освітня програма  ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України  від 28.11.2019 №1493.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за  програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2023/2024 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. 

У 2023/2024 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу. 

На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2023-2024 навчальний рік, з проєктом якого вже ознайомлений педагогічний колектив закладу. Річний план  роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування. 

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти  що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2022/2023 навчального року здійснювався лише частково, що певною мірою пов’язано із карантинними обмеженнями. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів та вихователів, що атестувалися (7 педагогів), протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, щоденників, здійснювалася перевірка ведення зошитів з української мови та математики .

За період 2022/2023 навчального року заклад отримав за державні кошти:

  • фарбу для ремонту закладу освіти .

  • Систематично проводиться скошування трави на газонах, території школи.

Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це капітальний ремонт відмостки навколо укриття, капітальний ремонт туалет надвірного.  

Для успішної роботи та конструктивної взаємодії здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти важливе значення має створення сприятливого психологічного клімату у колективі. Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників. Результати анкетування, проведенні у березні, свідчать в загальному про сприятливий психологічний клімат у колективі, проте часто між учасниками освітнього процесу виникають непорозуміння, вирішити які буває нелегко. Завжди схиляюся до конструктивного вирішення конфліктів задля прийняття рішення, яке задовільнятиме учасників конфлікту. Важлива роль у цій роботі повинна належить соціальному педагогу закладу. 

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти». 

Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті школи, є одним із інструментів організації дистанційного навчання. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2023/2024 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% (14 учителів працювали в 5-11 класах, 5 у 1-4 класах,  соціальний педагог, педагог-організатор).     

Педагогічними та технічними працівників інших професій ми забезпечені в повній мірі.      

Освітній процес забезпечують 19 педагогів, із них 3  - учителя-методиста,  4 – старших учителів, вищу кваліфікаційну категорію мають  8 педагогів, першу – 7, другу – 3, спеціаліст – 1.       

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі Черкаського ОІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

При проведенні атестації адміністрація школи приділяє належну увагу моральному заохоченню педагогічних працівників, представляючи їх до нагородження грамотами різного рівня. 

Щороку, з нагоди Дня працівника освіти відповідно до Положення про преміювання педагогічних працівників відбувається преміювання усіх педагогічних працівників. 

Згідно колективного договору закладу освіти виплачується премія на 50 та 60 років.

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. 

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого навчального закладу.