"ШКОЛА – ЦЕ НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ, СВЯТИНЯ І НАДІЯ, ДУХОВНА КОЛИСКА НАРОДУ, НОРОВЛИВЕ ДИТЯ СУСПІЛЬСТВА". В.Сухомлинський

 Підсумки діяльності навчально-виховного комплексу

в 2021/2022 навчальному році та завдання на 2022/2023 навчальний рік

В.І.Чмих

1.1.ПЕРЕЛІК НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТІВ,НА ВИКОНАННЯ ЯКИХ БУЛА СПРЯМОВАНА РОБОТА НВК У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Вся діяльність педагогічного колективу  НВК спрямовувалася на забезпечення прав учнів на загальну середню освіту, організацію їх навчально-пізнавальної діяльності, становлення і розвиток виховної системи у НВК, методичній роботі з педкадрами, співпраці освітнього закладу з сім’єю, позашкільними і громадськими організаціями з метою розвитку особистості школярів.

Упродовж 2021/2022 навчального року адміністрація та колектив навчально-виховного комплексу спрямовували зусилля на реалізацію державної політики в галузі освіти, основних положень чинного законодавства України:

- Закону України «Про освіту», 

- «Про повну загальну середню освіту;  

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р.№988 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;  

- розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;  

- постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»; 

 - постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011р. №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами, внесеними відповідно до постанови КМУ від 7 серпня 2013р. №538);  

- наказу МОН України від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;     

  - Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205.

  Робота колективу протягом минулого навчального року  зосереджувалась на створенні належних умов для функціонування навчально-виховного комплексу, комп’ютеризації та інформатизації навчального-виховного процесу, роботі зі створення безпечних та комфортних умов для навчання і виховання учнів, розвитку їх творчих здібностей та обдарувань.

Педагогічний колектив працює у тісній співдружності з батьками. У НВК постійно діють рада НВК, батьківський комітет, профспілковий комітет, піклувальна рада. Разом з тим, діяльність піклувальної ради обмежується періодичною матеріальною допомогою з боку  спонсорів, підприємств села, батьківської громадськості. Питання піклувальної ради часто вирішує батьківський комітетНВК.

Загальношкільні  та батьківські збори проводяться систематично. Комітети та ради працюють за планом. Документація про роботу структур управління НВК оформлена.

Щорічно на початку навчального року розподіляються функціональні обов’язки між членами адміністрації, розробляються та доводяться до працівників НВК посадові інструкції, оформлені відповідно до вимог.

Укладена колективна угода між адміністрацією НВК і профспілковим комітетом, про виконання якої в червні місяці звітувалася адміністрація НВК та профком на загальних зборах колективу.

Розроблені і діють Правила для учнів.

 

1.2 АНАЛІЗ ШКІЛЬНОЇ МЕРЕЖІ

Основним завданням  закладу по  збереженню контингенту учнів 

у 2021/2022навчальному  році було  виконання слідуючих завдань :

·        здійснення обліку дітей та підлітків у мікрорайоні;

·        організація  роботи в дошкільному підрозділі  НВК;

·        контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, які проводилися дистанційно з березня місяця ;

·        день відкритих дверей  для майбутніх  батьків учнів та вихованців  НВК.

   Навчально-виховний комплекс обслуговує мікрорайон села Дмитрівка

Список дітей мікрорайону поновлено у 10 липня 2022 року. Списки дітей шкільного віку складені. Всього за списками -71 дитина

У 2021/ 2022 навчальному  році  в навчальному закладі  навчалося  101  учнів, було укомплектовано 11 класів , із них 1-4-х –4класи, 5-9-х – 5 класів, 10-11-х -2 клас. Середня наповнюваність учнів у класах складала  9 чоловік .

Протягом року до НВК прибувало 20 учнів.  

Мережа класів залишилася сталою. Прийом до НВК здійснюється на основі чинного законодавства на основі заяв батьків та медичних документів.

Переведення учнів до наступних класів здійснюється на підставі рішення педагогічної ради, наказу по НВК. Ведеться окрема книга наказів руху учнів та алфавітна книга. 

Працевлаштовано всіх учнів - випускників 11 класу, що підтверджено довідками.

Оцінювання знань учнів 1-2 класу проводилося вербально. Усі учні 3-11 класів атестовані. На високому та достатньому рівнях навчаються  40  учнів (46%). 

 У 2021/2022 навчальному році 11 учнів 9 класу закінчили навчання у школі ІІ ступеня,  отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту.

 

1.3. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ  УЧАСТІ УЧНІВ  У ОЛІМПІАДАХ ТА  МІЖНАРОДНИХ ПРЕДМЕТНИХ КОНКУРСАХ ЗА МИНУЛИЙ НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Високий та достатній рівень навчання дітей підтвердився результатами внутрішкільних предметних олімпіад  та участю учнів у 2 районних олімпіадах  де  зайняли призові місця з таких предметів: 

Українська мова і література  1 місце Діброва Єва.(10кл.),

Протягом навчального року учні навчального закладу приймали участь у різних Міжнародних та Всеукраїнськиї конкурсах, а саме:

Назва конкурсу

Кількістьучасників

Кількістьпереможців

Всеукраїнськаукраїнознавчагра «Соняшник»

45

5

Міжнароднийматематичний конкурс «Кенгуру»

12

0

Всеукраїнськийфізичний конкурс «Левеня»

5

0

Міжнародний конкурс із зарубіжної літератури «Sanflower»

12

2

Міжнародний конкурс з українськоїмовиімені Петра Яцика

3

1

 

 1.4.АНАЛІЗ КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

КІЛЬКІСТНИЙ ТА ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДПРАЦІВНИКІВ

Кількістьпедпрацівників

(основних)

Мають категорію

Мають освіту

Вищу

І

ІІ

Спеціаліст

Старший учитель

Учитель- методист

Вищу

Базову вищу

Середнюспеціальну

Загальнусередню

Кількість пенсіонерів

 

22

8

7

3

4

7

3

18

-

4

-

2

 

Кількість працівників, які працюють у закладі – 22 особи, з них педагогічних працівників 22 ( 20- вчителів, 2- вихователі).

 

1.5.АНАЛІЗ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ ЗАКЛАДУ. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ РОБОТИ.

Згідно з принципами й положеннями нормативних і нормативних документів про освіту, рекомендаціями відділу освіти Новодмитрівської сільської ради та ЦПРПП, методична робота в НВК в минулому навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості учня. Головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, створенні творчої атмосфери,  морально-психологічного клімату, який сприяє пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій. 

В  НВК проводиться щорічна атестація кадрів відповідно до плану роботи закладу та згідно «Типового положення про атестацію педагогічних працівників». В минулому 2021/2022 н.р. пройшли атестацію 2 педагогів:

·        Темченко Валентина Миколаївна – вчитель зарубіжної літератури – встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» ;

·        Бендюк Лариса Володимирівна – вчитель фізичної культури – підтверджена кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії»;

       Враховуючи результати трьох років, можна зробити висновок, що педагоги НВК планомірно підвищують свій кваліфікаційний рівень.

Творчий доробок (досвід, розробки уроків, презентації) зберігаються в шкільному  методичному кабінеті.

     Свою фахову майстерність учителі підвищують шляхом самоосвіти, участі у шкільних та районних предметних методичних об’єднаннях, творчих та динамічних групах, семінарах, на курсах перепідготовки спеціалістів при Черкаському ІПОПП

Навчання на курсах перепідготовки педагогічних кадріввідбувається згідно плану НВК. Курси пройшли:

·        Фатіф Світлана Миколаївна-вчитель української мови та літератури

Керуючись основними документами про організацію та проведення методичної роботи з педкадрами, а саме: 

Законом України про загальну середню освіту,  

Рекомендаціями щодо організації методичної роботи  з педагогічними працівниками в загальноосвітніх середніх закладах освіти, 

Положенням про методичний кабінет закладу освіти, 

Положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом МОН № 930 від 06.10.2010 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників» та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.2010  за № 1255/18550, річним планом роботи навчально-виховного комплексу,

Методична робота в 2021/2022 навчальному році була спрямована на вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи, підвищення фахового рівня вчителів , їх готовності до інноваційної діяльності, з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування в них цілісної системи соціальних, загальних та над предметних компетентностей на основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів. Педагогічний  колектив   спрямував методичну роботу на реалізацію методичної проблеми «Формування конкурентно спроможної особистості засобами інноваційнийних та  інформаційно-комунікаційних технологій в умовах компетентнісного підходу до навчання».

Головними завданнями методичної роботи є: 

-          ознайомлення з нормативно-правовими документами, які визначають державну політику в галузі освіти;

-          апробація навчальних підручників, посібників та програм;

-          засвоєння  на практиці інноваційних педагогічних технологій, нових форм організації НВП;

-          залучення до науково-дослідницької та експериментальної роботи вчителів та учнів;

-          створення умов для зародження, оцінювання та використання цінного педагогічного досвіду.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення коллективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради:

-         Темченко Валентина Миколаївна

-         Карась Раїса Володимирівна

-         Чмих Валентина Іванівна

-         Фатіф Світлана Миколаївна

-         Лелека Світлана Миколаївна

визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, складено план роботи над методичною темою, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об’єднань на 2020/2021 навчальний рік. Пріоритетними напрямками в роботі методичної ради було визначено:

- вивчення рекомендованої літератури; 

- розробка діагностичних анкет та  показників, що характеризують творчий потенціал особистості вчителя;

- впровадження моніторингу якості творчих компетентностей педагогів;

- використання  інноваційних технологій.

      Для реалізації даних напрямків  протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання: 

- зміст навчального плану НВК;

- вимоги Державного стандарту  початкової та середньої освіти;

- програмне й навчально-методичне забезпечення виконання  навчального плану НВК;

- вивчення та аналіз змісту освітніх програм для профільних та допрофільних класів, курсів за вибором та спецкурсів;

-  робота з обдарованими дітьми;

-   упровадження  здоровязбережувальних технологій  у навчально – виховний процес;

-  про хід атестації педпрацівників;

- огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури;

- організація науково- дослідної діяльності як пріоритетний напрям у розвитку здібностей учня;

- про підготовку узагальнених матеріалів на  обласну  педагогічну виставку- ярмарок педагогічних ідей та технологій.

Протягом 2021/2022 н.р. було організовано роботу шкільних методичних об’єднань вчителів-предметників та класних керівників, затверджено плани їхньої роботи, методичні проблеми, над якими працювали ШМО, визначено керівників з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність  ШМО було сплановано на основі річного плану роботи навчального закладу. Кожне з ШМО провело по 4-5 засідань, робота яких будувалася за окремими планами. На  запланованих  засіданнях  методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ, обласної конференції, серпневої районної конференції, рекомендації РМК щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2021/2022 н.р., зміни  у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. Упродовж навчального року всіма ШМО  було проведено предметні місяці, матеріали яких оформлено у звіти та як виставковий матеріал. Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, ефективним  педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. Кожен керівник методичного підрозділу, ретельно проаналізувавши діяльність об’єднання, перспективно  визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема посилена увага роботі з обдарованими  учнями, поширення ефективного педагогічного досвіду через публікації в фаховій виданнях. В цілому роботу ШМО в 2021/2022 навчального року можна оцінити задовільно.

        Важлива роль в організації методичної роботи належить шкільному методичному кабінету. В кабінеті зібрані матеріали творчих знахідок  ШМО, атестаційні матеріали, зразки уроків, позакласних заходів, , журнали, газети,  матеріали для роботи над проблемою НВК, зібраний інформаційний каталог передового педагогічного досвіду вчителів навчального закладу.

Роботу  методичного кабінету НВК було організовано за кількома напрямками:

- забезпечення вчителів необхідною сучасною інформацією про надбання педагогічної науки та практики (з цією метою забезпечено доступ до світової мережі Інтернет);

- стимулювання вчителів до впровадження елементів інноваційних технологій у практичну діяльність;

-   накопичення та зберігання власних доробок вчителів НВК, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу;

-   створення сприятливих побутових умов для самоосвіти вчителів у межах НВК, створення умов для якісного проведення засідань ШМО та методичної ради НВК;

- забезпечення вчителів навчальними програмами, програмами спецкурсів, факультативів, інструкціями, рекомендаціями тощо.

Триває поповнення методичного кабінету сучасною педагогічною літературою та методичними матеріалами про роботу вчителів навчального закладу.

                Особлива увага приділялась вивченню й поширенню ефективного педагогічного досвіду. Впродовж 2021-2022 н.р. року продовжувалося вивчення досвіду вчителя фізики Гавриш О.М.

 

1.6. АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ ЩОДО ПОКРАЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

 

                Педагогічний моніторинг – це форма організації збору, зберігання, обробки та поширення інформації про діяльність педагогічної системи. 

          Ми виділяємо наступні цілі моніторингу:

- одержати інформацію про стан обов’язкової підготовки з основних навчальних предметів;

- виявити фактори, що впливають на досягнення обов’язкових вимог.

          У практиці роботи вчителів склалася система відстеження знань і вмінь учнів, яка включає: поточний контроль; тематичний контроль; підсумковий контроль.

                    Аналіз результатів давали  можливість оперативно корегувати діяльність учителів і учнів.

                  В кінці семестру та року учителі на спеціальних бланках звітуються про рівень навчальних досягнень учнів, про відвідування, про виконання навчальних планів і програм, про результати контрольних робіт. Також збираються дані  про працевлаштування випускників, про участь учнів у конкурсах, олімпіадах, участь вчителів у виставці педагогічної творчості тощо.

З метою дотримання принципу наступності при переході учнів з початкової в основну школу, щодо створення комфортних умов для навчання в школі   першокласникам було проведено моніторинг адаптації учнів до навчання.  Результати вивчалися на педагогічному консиліумі, на нарадах при директорові, докладно проаналізовані та оформлені у вигляді наказів по НВК.         

Впродовж року  вчителі відвідували районні,  обласні семінари та заходи, брали участь у дискусіях та обговореннях нагальних педагогічних проблем.

7.              АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗАКЛАДУ

ЗА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

       Виконуючи завдання і реалізовуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота Дмитрівського  НВК орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховної роботи, а саме:  Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» , «Про позашкільну освіту» , «Про основи соціального  захисту інвалідів», »Про охорону дитинства», Закону України «Про молодіжні та дитячі організації», Наказу Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Конвенції про  права дитини», Концепції виховання дітей та молоді», «Концепції громадянського виховання» та нормативно-правових актів, документів Міністерства освіти і науки України, обласного  управління освіти.

Метою  роботи є побудова цілісної моделі  виховної системи на основі

громадянських  та загальнолюдських цінностей. Особлива увага звертається на створення відповідних психолого-педагогічних умов  у навчальному закладі.

Виховання учнів НВК реалізовується  у процесі організації навчально-виховної діяльності,  позаурочної та позакласної діяльності, позашкільної освіти, 

роботи органів учнівського самоврядування,  взаємодії з батьками, громадсь-

кими організаціями, державними установами. Виховний процес зорієнтовано на здібності, схильності, потреби і життєві плани кожного з вихованців.

          Освітній заклад став відкритим  для батьків і тісно співпрацює з ними -

 відбувається своєчасне реагування на зміни, які спостерігаються у соціумі, створюються необхідні умови для реалізації виховання в межах НВК.

Вирішуючи завдання виховної роботи, класні керівники НВК  розробили плани громадянського виховання згідно з рекомендаціями, зазначеними у програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів   загальноосвітніх навчальних  закладів  України». Для керування виховним процесом в НВК працює  ШМО класних керівників, керівник Мартинюк Н.В.  Методичною темою шкільного ШМО класних керівників була  «Робота класного керівника у формуванні здоров’язбережувальної компетентності учнів шляхом упровадження інноваційних технологій». Протягом року  було проведено 4 засідання ШМО .

          Методоб’єднання класних керівників, постійно вдосконалюючи свою роботу, сприяє професійному вдосконаленню особистості педагога, стимулюють творчість класних керівників, які ведуть пошуки шляхів збагачення і розвитку змісту, форм і методів виховної роботи, формування гуманістичних цінностей у системі виховної роботи. Класні керівники всі мають стаж роботи більше ніж 20 років. Регулярно проводилися консультації з класними керівниками з питань  виховної роботи, зустрічі з батьківським активом. Взаємодія класного керівника та учнів – головне у налагодженні виховних стосунків, від яких багато в чому залежить успішність діяльності всього педколективу, результативність процесу розвитку особистості та формування дитячого колективу.

               Виконуючи основні завдання виховання учнів у НВК,  спільно з педагогічним колективом,  використовуємо різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки.

Проводилися  такі свята як День Знань, День визволення золотоніщини від німецько-фашистських загарбників,  День Учителя,  День партизанської слави,    Свято Осені, Осінній бал, свято Миколая,  новорічні свята, День Злуки (Соборності України), День святого Валентина.

Крім цього, систематично проводяться заходи по відзначенню пам’ятних дат календаря..

Великою популярністю серед учнівської молоді користуються форми роботи, які сприяють утвердженню активної життєвої позиції: дебати, диспути, брейн- ринги, КВК квести.

Особлива увага педагогічним колективом НВК приділяється превентивному вихованню учнів. У навчальному закладі відбулися такі тематичні місячники: з правової освіти та попередження правопорушень, морально-статевого виховання, «За здоровий спосіб життя»,  під час яких були проведені відповідні цільові заходи. Для підтримання правопорядку в НВК організовано чергування педагогічних працівників та адміністрації. Постійно контролюється виконання учнями правил внутрішнього розпорядку, відстежується порушення учнями режиму навчання.

Продовжувалася робота з національно-патріотичного  виховання учнів. У НВК проходили заходи з нагоди відзначення важливих пам’ятних та ювілейних дат. У рамках  місячника військово-патріотичного виховання учні взяли участь у засіданні «круглого столу» за темою «Афганістан. Як це було?». У рамках заходів  відбулися наступні тематичні заходи: засідання «круглого столу» за темою: «Що таке інтернаціональний обов’язок?»,  години спілкування «Події Афганістану на сучасний погляд» тощо. 

          В травні відзначався День Європи, в рамках якого були проведені : виступи «Я-європеєць»,  Парад  країн Європи, конкурс  малюнків «Європа очима дітей» та ін..

Традиційно в  навчальному закладі відбуваються заходи з нагоди відзначення Міжнародного дня людей похилого віку та Дня ветерана,  Дня  українського  козацтва,  Дня української писемності й мови, Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій, Дня Соборності України, Дня пам’яті жертв аварії на Чорнобильській  АЄС.  

Важливим напрямком у виховному процесі є виховання шанобливого ставлення до роду, сім’ї, виховання духовної культури, знайомство із сімейно-побутовими традиціями свого народу, відродження народних звичаїв, підготовка учнів до дорослого сімейного життя. Проведено тематичні екскурсії «Духовні скарби народу», новорічні вогники з залученням батьківської громадськості, свято з нагоди відзначення Дня матері «Уклін тобі низький, матусю». 

      Традиційними у нашому НВК є проведення літературно-музичних вечорів, присвячених знаменним і пам’ятним датам нашої держави, ювілеям видатних діячів культури та мистецтва. До визначеної теми вечора підбирається відповідний матеріал: музичні номери, вірші, відеофрагменти, фотокартки, портрети, робляться презентації. У цих заходах беруть учать вчителі та учні НВК. В цьому році були проведені:

       -літературно-музична композиція «Ми пам’ятаємо»

_виставки малюнків ,плакатів, шкільних газет на різноманітну тематику; 

  - літературно-музичний вечір «Незгасима свічка пам’яті» до пам’яті жертв голодомору , виставка поробок « Свічка пам’яті» та проведена акція

 « Запали свічку пам’яті»;

-Свято Миколая 

- конкурс читців (до Дня української писемності і мови)

       Учнівське самоврядування Дмитрівського НВК очолює головва шкільної громади   Шульга Олексанра учениця 11  класу. Учнівське самоврядування  регламентує свою діяльність   на  підставі   нормативно-правових   актів:   Конституції  України, Конвенції ООН  про права дитини, Законів України "Про освіту", "Про громадські організації",  Закону України «Про молодіжні та дитячі організації», Статуту НВК, Статуту учнівського парламенту- ,  який  був  прийнятий на 1 засіданні 07 вересня 2013 року.

Головне завдання учнівського самоврядування – формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління. Найвищим органом учнівського самоврядування є загальношкільна конференція. Керівні  функції учнівського  самоврядування виконує учнівський парламент- рада шкільної громади, який скликають раз на місяць Учнівські комісії   - „Ерудит, „Порядок", „Волонтер» , „Дозвілля». Крім того, при Дмитрівському НВК працює волонтерський загін «Відкрите серце». Координує і спрямовує діяльність учнівського самоврядування педагог-організатор НВК  Мартинюк Н.В.

Лідери учнівського самоврядування систематично беруть участь в районних засіданнях ради старшокласників.  

      Стосовно позашкільної освіти.   Наш НВК багатий дитячими талантами. Допомогає  розвитку творчих здібностей учнів гурткова робота, де кожна дитина може знайти собі заняття до душі.

На сьогоднішній день всі учні нашого НВК охоплені гуртковою роботою. Навчання в гуртках здійснюється за основними напрямками діяльності: 

   - художньо-естетичний –  вокальний, танцювальний (при сільському будинку культури)

  - військово-партіотичний –  «Історія, культура, звичаї та духовні традиції козацтва»(керівник Темченко В.М., керівник Карась Р.В, та керівник Новоселецька І.М.))

                     В нашому НВК створені всі умови для навчання, виховання і розвитку учнів в гуртках. Позакласна і позашкільна робота була й залишається вагомою складовою виховання сучасної молоді.

             Процес виховання —двосторонній. Виховна діяльність включає в себе не тільки діяльність вихователів, а й діяльність вихованців, яка виявляється через функцію самовиховання. Така структура найбільше відповідає сучасним цілям і завданням демократичного виховання.

Дмитрівський  НВК є  тим  місцем  для  особистості  учня  і  вчителя,  

 де духовно  збагачується  кожен учасник  навчально- виховного процесу, де формується громадянська зрілість і  особиста  відповідальність свій вклад  у національно культурне  відродження  України  у розбудову 

держави .

      Таким чином,  у НВК створена цілісна виховна система, яка передбачає формування морально-духовної життєвокомпетентної особистості на основі громадянських, полікультурних та загальнокультурних цінностей. Учні навчального закладу мають високий рівень вихованості, толерантності, загальнолюдської та політичної культури; відповідально ставляться до навчання, дорученої справи, збереження свого здоров’я,  різноманітних видів трудової діяльності та до збереження природного довкілля; виявляють цілеспрямованість, наполегливість, принциповість, мають активну життєву позицію. 

В наступному навчальному році необхідно продовжувати роботу з побудови ефективної виховної системи відповідно до основних завдань Національної стратегії, реалізовувати у процесі роботи особистісно орієнтований, діяльнісний, системний, творчий та компетентний  підходи до організації виховного процесу, задовольняти базові потреби особистості, розвивати учнівське самоврядування, оптимально поєднувати форми організації виховної роботи, поширювати сучасний передовий педагогічний досвід, впроваджувати інноваційні виховні технології, продовжувати формувати в учнів толерантність, вимогливість до себе, дисциплінованість, почуття відповідальності за своє здоров’я, за збереження природного довкілля. Виховувати в учнів шанобливе ставлення до народних традицій, турботливість і увагу до своїх рідних, старших людей. Продовжувати створювати  належні умови для особистісного зростання кожного вихованця, співпрацю з батьківською громадськістю, з дитячими громадськими організаціями, з позашкільними закладами. 

 

1.8. АНАЛІЗ РОБОТИ ПО СОЦІАЛЬНОМУ ЗАХИСТУ УЧНІВ

Робота з соціального захисту дітей організована   відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», Постанови Кабінету Міністрів України  № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених піклування». У вересні 2021  року складені банк даних учнів та дітей пільгових категорій, розроблена система контролю за дотриманням вимог законодавства стосовно дітей, позбавлених батьківського піклування, оформлено соціальний паспорт   НВК, складені індивідуальні плани роботи з учнями пільгових категорій . У вересні – жовтні традиційно пройшов громадський огляд. Результати якого розглянуто на засіданні педагогічної ради.

 

1.9.РОБОТА ЗАКЛАДУ ПО ВПРОВАДЖЕННЮ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Певна робота  проводиться НВК по впровадженню дошкільної освіти.

Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні. 

Головною метою роботи різновікової  групи дошкільного підрозділу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у вихованні, нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

Учасниками навчально-виховного процесу дошкільного підрозділу  є: діти, педагогічні працівники, технічні працівники, батьки (особи, які їх заміняють), представники підприємств, установ та інші особи, які беруть участь у навчально-виховному процесі.

Вихователем Ярмоленко Т.Л. вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку. Робота з дітьми, що неохоплені дошкільною освітою носила систематичний характер. Проведено обстеження сімей, які входять до Дмитрівськоїї сільської ради, на наявність дітей дошкільного віку. 

      Протягом навчального року дошкільний підрозділ  НВК   працював  за

Програмою виховання і навчання  дітей  від двох до семи років «Дитина» та парціальною програмою «Я у світі» .     Навчальний план  складений на основі програми, що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти. Освітній процес у групі здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за лініями розвитку та сферами життєдіяльності. 

Показник охоплення дошкільною освітою дітей від 2 до 6 років усіма формами становить 99%. Дошкільний заклад відвідувало 8 дітей 5-річного віку, що складає 100  % від загальної кількості дітей зазначеного віку. Показник охоплення дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою різними формами складає 100%.         

Мережа груп дошкільного  підрозділу

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

 

 

 

3.

Кількість груп усього

2

молодшого дошкільного  віку 

1

старшого дошкільного  віку

1

Кількість вихованців

32

У 2021/2022 навчальному році функціонували 2 дошкільні різновікові групи, які відвідувало 32 дітей. Групи  працювали за 5-денним режимом роботи з 9 годинним перебуванням дітей  (з 8-00 год до 17 год). Працюють 8 співробітників: 4 з яких – вихователі, 3 – обслуговуючий персонал (2- помічник вихователя, 1- прачка) і 1- музичний керівник.

           Дошкільний підрозділ  має необхідні умови для вирішення загально - освітніх, фізкультурно – оздоровчих заходів: групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивальне-ігрове середовище – багато дидактичних посібників, ігор для пізнавального, художньо-естетичного, соціально-морального, мовленнєвого розвитку.

             Всі зусилля адміністрації НВК  та вихователя дошкільної групи  були направлені на виконання наступних завдань:

1. Формування пізнавальної активності на засадах інтегрування родинного і суспільного виховання із залученням батьків до участі в навчально-виховному процесі дошкільної групи.

2. Активізація рухової сфери дошкільнят шляхом створення психолого-педагогічних умов розвитку творчої особистості, тісних взаємозв’язків усіх видів оздоровчої діяльності у співпраці з родиною.

3. Розвиток валеологічної свідомості та виховання позитивного емоційного ставлення до природи на засадах зміцнення фізичного та психічного здоров’я кожного вихованця

       У 2021/2022  навчальному році дошкільний підрозділ   продовжуватиме  роботу над єдиною науково-методичною темою «Формування особистості дитини засобами ознайомлення з природою рідного краю з використанням інноваційних технологій». Єдина науково-методична тема, над якою працюють вихователь і групи, покликана вирішити питання систематизації роботи у формуванні особистості дитини. Підвищенню професійного рівня та педагогічної майстерності вихователя різновікової групи   сприяло відвідування районних методичних об’єднань для вихователів. Основна мета - надання реальної, діючої допомоги. 

В зв’язку з процесами модернізації дошкільної освіти великої уваги набуває створення сприятливих умов для розвитку дитини. Цьому сприяє впровадження інноваційних освітніх технологій у навчальний процес, забезпечення педагогічного колективу новою методичною літературою, періодичними підписними виданнями, сучасним дидактичним матеріалом. Протягом 2021/2022 навчального року було придбано методичні посібники, дидактичні ігри, іграшки. 

Працюючи над виконанням річних завдань, педагогічний колектив співпрацював з дітьми та батьками.

Дотримання вимог охорони дитинства,  безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм ,( Згідно ст. 23 Закону України «Про освіту») дошкільний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Дана робота ведеться в таких напрямках:

·        Створення безпечних умов для перебування дітей..

·        Організація догляду за дітьми.

·        Робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД.

·        Навчально-виховна робота з дітьми з питань БЖД

·        Робота з батьками.

Кожен робітник дошільного підрозділу  проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в дошкільному закладі на протязі  року. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

          До нового навчального року відремонтовані групові приміщення. Підтримується належний технічний та санітарний стан для перебування дітей.

            Основними питаннями, що треба вирішити в наступному 2021/22 н.р. :

·        створення україномовного простору та формування у дітей граматично правильної мови, навичок діалогічного і політологічного мовлення;

·        удосконалення роботи щодо виховання культури спілкування, мовленнєвого етикету, формування самостійної, комунікативно розвиненої особистості дошкільника засобами мистецтва;

·        вдосконалити фізкультурно-оздоровчу роботу та медико-педагогічний контроль;

·        формування знань про себе та про значення здорового способу життя;

·        вдосконалювати сенсорно-пізнавальний розвиток дітей ;

·        формувати громадську активну позицію батьків, як приклад для дітей.



·        1.10. АНАЛІЗ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЬНО-АНІЛІТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АДМІНІСТРАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

Протягом 2021/2022 навчального року у ході внутрішкільного контролю вивчено та проаналізовано:

- стан  календарного  планування учителів на І та ІІ семестри;

- стан  планування виховної роботи класних керівників та вихователів на І та ІІ семестри;

- стан організації роботи факультативів у І та ІІ семестрі;

- якість ведення і перевірки  учнівських зошитів у І та ІІ семестрі;

- стан  виконання навчальних планів і програм у І та ІІ семестрі;

- рівень навчальних досягнень учнів;

- стан ведення класних журналів;

- стан навчання з зарубіжна література, образотворче мистецтво, хімія, основи безпеки життєдіяльності, фізична культура, Захист Вітчизни, трудове навчання, українська мова та література;

- стан роботи з попередження дитячого травматизму.

За підсумками перевірок підготовлені довідки, накази, які заслухані на засіданнях педагогічної ради, засіданнях методичного об'єднання вчителів-предметників, на нарадах при директору.

Вивчення стану викладання окремих предметів у НВК здійснювалося згідно з   перспективним планом. У 2021/2022 н.р. було вивчено стан викладання всіх предметів за певними темами, здійснено оглядовий контроль дотримання єдиного орфографічного режиму при веденні робочих зошитів та зошитів для контрольних і творчих робіт, якість проведення лабораторних і практичних робіт (результати вивчалися на нарадах при директорові, докладно проаналізовані та оформлені у вигляді довідок та наказів по навчальному закладі).   Перевірки свідчать про те, що особливу увагу педагогічний колектив НВК приділяє підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань,  системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.

 

1.11.АНАЛІЗ РОБОТИ БІБЛІОТЕКИ 

Робота шкільної бібліотеки спрямована на підвищення інформаційної,

освітньої, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функції.

          Основні завдання бібліотеки:

1.    Забезпечення учбового процесу методом бібліотечно-бібліографічного обслуговування учнів та вчителів.

2.    Формування у школярів навичок бібліотечного користування, інформаційної культури та культури читання.

         У 2021/2022 навчальному  році  шкільна бібліотека проводила роботу згідно з річним планом.

        Під час складання плану враховувалися вимоги, що передбачені нормативними документами, зокрема, Законом України «Про освіту», Законом України «Про бібліотеку і бібліотечну справу», Положенням «Про бібліотеку середнього загальноосвітнього закладу».

       Основні контрольні показники за 2021/2022 навчальний рік:

Кількість читачів – 96, в тому числі:

Робітників НВК – 19

Учнів – 74

Жителі села - 3

Навчальний процес був повністю забезпечений необхідними підручниками та методичними матеріалами.

Згідно з навчальними програмами, учні своєчасно одержали комплекти підручників. Протягом року вчителі отримували методичну допомогу завдяки періодичним виданням.

Крім підручників, бібліотека забезпечувала учнів програмною літературою та літературою для позакласного читання, а також літературою для тематичних переглядів, рефератів, доповідей.

Своєчасно було проведено реєстрацію читацьких формулярів, складено списки боржників по класах, здійснено роботу по заборгованості (перегляд формулярів читачів, оповіщення боржників, відмітка про дату нагадування).

При видачі літератури проводились індивідуальні бесіди про прочитане, надавались по керівництву самостійним читанням, досліджувався читацький інтерес.

Регулярно проводилися технічне опрацювання нових книг, підручників та групове оброблення підручників із записом до інвентарної та сумарної книг.

        Протягом року постійно проводилась видача літератури на абонементі та читацькому залі, а також приймання літератури від користувачів.

Систематично проводилась консультаційна робота для учнів і вчителів щодо підготовки і проведення шкільних олімпіад, предметних тижнів, творчих робіт.

Традиційно протягом року проводились Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек, « Тиждень бібліотеки», акція «Подаруй бібліотеці книгу!» в рамках яких використовувалися різноманітні форми роботи: бібліографічні огляди, інформаційні дні, вікторини, конкурси, ігри, бесіди, консультації.

Постійно оформлюються і діють тематичні, художньо-ілюстративні виставки, полиці: «Викрадач розуму»; «Для вас– батьки»; «Черкащина – мій рідний край», «На хвилинку зупинись – нові книги подивись», «Дмитрівка- село героїв» та ін.

Протягом року приділялась велика увага вихованню учнів бережливого ставлення до навчальної книги та до книги взагалі.

В рамках шкільної акції «Збережи книгу!» використовувалися різні форми і методи роботи: рейди – перевірки стану підручників по класах, здійснювалась наочна популяризація бібліотечно - бібліографічних знань, класні години, бібліотечні уроки тощо. 

 

1.12.ПІДСУМКИ ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА ЗАХИСТ УКРАЇНИ ТА ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

 

Допризовна підготовка юнаків і військово-патріотичне виховання в НВК  організується та проводиться на підставі:

·        Конституції України;

·        Закону України «Про Збройні Сили України»;

·        Закону України «Про загальний військовий обов'язок і військову службу»;

·        Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства;

·        Закону України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді України»;

·        Положення про допризовну підготовку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2000 р. № 1770;

·        програми допризовної підготовки юнаків;

·        рішень Колегії Міністерства освіти і науки України;

·        наказів і рекомендацій військового комісаріату, управління освіти.

У ході допризовної підготовки учні НВК набувають військових знань і практичних навичок в обсязі, необхідному для успішного засвоєння програми бойової підготовки.

          У 2021/2022 н. р. у процесі виконання програми ЗУ учні засвоїли основні вимоги військової присяги, статутів Збройних Сил. Одержали знання про озброєння і військову техніку, набули військових знань, умінь і практичних навичок в обсязі підготовки молодого солдата, вивчили основи цивільної оборони і набули навичок захисту від зброї масового враження

Програму з курсу ЗВ було виконано.

На уроках, у позакласній, позашкільній роботі учням постійно пояснювалася внутрішня й зовнішня політика України, зміцнення обороноздатності нашої країни.

Протягом навчального року з учнями НВК проводилися тематичні бесіди, лекції, доповіді та збори з питань знаменних дат і подій у житті України та її Збройних Сил, проводились уроки мужності та військово – спортивні змагання.

У майбутньому потрібно поповнити матеріальну базу курсу, придбати макети зброї.

 

1.13.ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ 

          На виконання вимог Закону України «Про цивільну оборону України», Постанов Кабінету Міністрів України з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення, Положення про функціональну підсистему «Освіта і наука України», Єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, затвердженої наказом Начальника цивільної оборони Міністерства освіти і науки України від 03.09.2009 р. № 814, плану підготовки цивільної оборони на 2021-2022 н.р. р.  у навчальному закладі проводилася відповідна робота.

         Основні завдання щодо підготовки цивільного захисту на 2021- 2022 н. р. НВК  в цілому виконані.

Проводилося навчання керівного, особового складу невоєнізованих формувань, працівників школи відповідно до Типової програми навчання працівників навчальних закладів у галузі, затвердженої наказом начальника штабу ЦЗ Державного секретаря Міністерства освіти і науки України від 17 січня 2002 р. № 28.

Навчання учнів проходить за програмами «Основи здоров'я», «Захист України».

Навчально-матеріальна база НВК на задовільному рівні, відповідає нормативним вимогам і дозволяє проводити роботу з питань захисту життя і здоров'я в надзвичайних ситуаціях на належному рівні.

 

Враховуючи зазначене,  визначено наступні пріоритетні напрямами у діяльності педагогічного коллективу НВК на 2021/2022 навчальний рік:

- впровадження в освітній процес нового змісту освіти заснованого на формуванні ключових компетентностей відповідно до концепції «Нової української школи»;

- виконання основних положень нормативно-правових документів в галузі освіти;  

- реалізація державних программ  щодо розвитку освітньої галузі;

- задоволення освітніх потреб учнів шляхом оптимізації навчальної, наукової, виховної позакласної роботи та режиму функціонування  і розвитку НВК;

- впровадження у НВК нового державного стандарту загальної середньої освіти на основі компетентнісно орієнтованого підходу в освіті;

- здійснення заходів щодо підвищення професійного рівня педагогів;

- вивчення та впровадження в практику навчання і виховання учнів педагогічних  інновацій;

- забезпечення інноваційного розвитку системи роботи з обдарованими дітьми, удосконалення цілісної системи психолого-педагогічного супроводження обдарованих учнів, створення умов для їїрозвитку;

- формування та впровадження інформаційного освітнього середовища школи, застосування в навчально-виховному процесі інформаційно-комунікаційних технологій;

- створення умов щодо якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання; 

- створення ефективної і дієвої системи профілактики правопорушень;

- посилення роботи щодо профілактики всіх видів дитячого травматизму;

- посилення впливу літератури та мистецтва на виховання і розвиток дітей;

- формування здорового способу життя як складової виховання, збереження і зміцнення здоров'я учнів, забезпечення їх збалансованого харчування;

- збільшенн я рухового режиму учнів за рахунок уроків фізичної культури, спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи в позаурочний час;

- забезпечення соціального захисту учнів та трудового коллективу НВК; 

- удосконалення системи морального та матеріального заохочення працівників НВК; 

- поглиблення взаємодії сім'ї та НВК у вихованні і соціалізації дітей.

На підставі визначених пріоритетних напрямів діяльності та відповідно до районної науково-методичної проблеми у 2020/2021  навчальному році НВК працюватиме над методичною проблемою: «Підвищення рівня професійної діяльності педагога як головний чинник підвищення якості освіти».

 

                        Завдання на 2022/2023 навчальний рік.



·         Забезпечити постійний контроль  за охопленням навчанням учнів  та їх відвідуванням навчальних занять

·        Забезпечення умов розвитку обдарованих дітей

·        Організація і проведення шкільних творчих інтелектуальних змагань учнів

·        Якісна  підготовка учнів до олімпіад, ЗНО.

·        Залучення вчителів ШМО до видавничої діяльності

·        Проведення предметних  місяців

·        Розвиток соціальної активності учнів  через різні форми учнівського самоврядування, участі в роботі гуртків.

·        Виховання дисциплінованості, бережливого ставлення до суспільної та приватної власності, працелюбності

·        Покращення пропаганди здорового способу життя, виховання потреби регулярних занять фізичною культурою та дотримання режиму дня

·        Зміцнення взаємозв’язків НВК з батьками, зацікавлювати батьків у підвищенні навчальних досягнень їх дітей

·        Організація повноцінного літнього оздоровлення учнів

·        Здійснювати роботу щодо дотримання безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу

·        Поповнення і зміцнення матеріально-технічної бази

·        Забезпечити економне використання енергоносіїв

 

Реалізація основних положень особистісного орієнтованого підходу до навчання та виховання, вирішення проблеми НВК буде здійснюватися через систему роботи:

1.    ШМО вчителів початкових класів по проблемі «Освоєння і впровадження нових технологій на сучасному уроці»;

2.    Внутрішкільного контролю на основі управлінських рішень;

3.    Цілеспрямованої спільної роботи педагогічного колективу і кожного вчителя над підвищенням рівня навчальних досягнень учнів з усіх навчальних предметів;

4.    Вивчення і творчого впровадження в практику навчання і виховання учнів педагогічних інновацій вчителів району, області, України;

5.    Роботи над удосконаленням уроку,  як засобу розвитку творчої особистості учителя і учня, самореалізації творчої особистості;

6.    Проведення шкільних олімпіад та більш ретельної індивідуальної підготовки учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, роботи зі здібними та обдарованими дітьми;

7.    Нормативне забезпечення, педагогічний аналіз та самоаналіз, контроль та корекцію НВП;

8.    Активізацію роботи з питань виховання громадської свідомості учнів, шкільного самоврядування, формування патріотизму, громадянських і конституційних обов’язків, поваги до державних символів України, національної ідеї;

9.    Врахування вчителями – предметниками, класними керівниками принципів диференціації та індивідуалізації, психолого — педагогічних особливостей дітей;

10. Організацію роботи щодо виконання рекомендацій  районних  методичних об’єднань, семінарів, атестаційної комісії;

11. Роботу з профілактики дитячої злочинності та правопорушень;

12. Дотримання санітарно – гігієнічного режиму, здійснення медичного обслуговування учнів у  НВК;

13. Створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників  закладу, виховання економічної, естетичної та правової культури.

14. ШМО класних керівників по проблемі  «Створення ефективної системи виховної діяльності з метою формування цінісного ставлення особистості до соціального довкілля та самого себе». 

 

Завдання навчально-виховного комплексу

на 2022/2023 навчальний рік

1.   Забезпечити перехід на новий зміст навчання учнів 1-4-х класів та учнів 5-10  класів; 

2.  Створити належні умови для адаптації до навчання в основній школі учням 1 та  5-го класу;

3.  Працювати над укомплектуванням уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя й учня, над інформатизацією  навчально-виховного процесу;

4. Реалізувати системи внутрішньошкільного контролю на основі управлінських рішень. 

5.  Підвищити відповідальності учителів щодо здійснення впровадження інноваційних, передових, інтенсивних методів і прийомів роботи в практику викладання навчальних предметів.

6.    Поповнювати  матеріальну  базу навчальних кабінетів.

7.   Працювати над розробкою критеріїв зростання можливостей навчально-виховного комплексу.

8.   Займатись відпрацюванням виховної системи закладу, роботою органів шкільного самоврядування.

9.    Спланувати та провести презентаційні заходи  з метою залучення учнів до участі в роботі гуртків. Продумати заходи щодо посилення мотивації учнів, батьків і педагогів.   

10. Продовжити сумісну роботу з питання наступності в навчанні з дошкільним підрозділом  навчального закладу.  

11.  Продовжити роботу над моніторингом якості мовних, читацьких та математичних знань, умінь і навичок випускників дошкільного підрозділу навчального закладу.  

12.   Продовжити роботу над розвитком у дошкільників та учнів 1-х класів життєвих компетентностей, використовуючи інноваційні технології на уроках та заняттях. 

 Очікувані результати:

1.    Удосконалення системи управління та контролю за НВП.

2.    Покращення навчальних досягнень учнів.

3.    Зменшення кількості учнів, схильних до девіантної поведінки.

4.    Реалізація нормативних вимог щодо матеріальної бази кабінетів, спортивного класу та майданчику, обладнання.

5.    Підвищення результативності профільного навчання .

6.    Підвищення ефективності системи мотивації та стимулювання роботи педагогічних працівників закладу.

7.    Підвищення мотивації педагогів навчального закладу на участь в засвоєнні передового педагогічного досвіду.

8.    Підвищення навчальної мотивації учнів із середнім  рівнем навчальних досягнень.

9.    Формування іміджу навчального закладу.

У 2022/2023 н. р. заклад працюватиме над проблемою:

методична проблема: «Формування конкурентно спроможної особистості засобами інноваційнийних та  інформаційно-комунікаційних технологій в умовах компетентнісного підходу до навчання».

Мета: створити сприятливі умови для саморозвитку та самореалізації педагогів і учнів, ефективного розвитку усіх напрямів педагогічної діяльності школи.

 Завдання:

організація пошуку, розробки і апробації нового змісту освіти і виховання учнів, форм і методів його реалізації;

-  орієнтація освітнього процесу на розвиток здібностей, схильностей та потреб кожного учня;

- забезпечення ефективної взаємодії та співпраці учасників освітнього процесу;

- створення позитивного емоційно-психологічного клімату, особистих взаємостосунків та соціально-педагогічних умов;

- збагачення діяльності педагогів школи новими прогресивними методами і засобами навчання обдарованих дітей;

- розвиток особистості і професійних якостей педагогів, які необхідні для їх соціально-педагогічної діяльності;

- формування інтересу і позитивного ставлення до дослідницької діяльності педагогів;

- вдосконалення навичок самоосвітньої діяльності педагогів.

 

Очікувані результати:

-  підвищення професійної майстерності педагогів;

- формування духовно багатої, творчо мислячої, фізично розвиненої, конкуренто спроможної особистості;

-  реалізація творчого потенціалу учасників освітнього процесу;

-  підвищення якості освіти.