"ШКОЛА – ЦЕ НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ, СВЯТИНЯ І НАДІЯ, ДУХОВНА КОЛИСКА НАРОДУ, НОРОВЛИВЕ ДИТЯ СУСПІЛЬСТВА". В.Сухомлинський

 Підсумки діяльності навчально-виховного комплексу

в 2022/2023 навчальному році та завдання на 2023/2024 навчальний рік 

В.І. Чмих

ПЗ   ю      З метою утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність та підсумки роботи колективу протягом 2022 –2023 навчального року.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор закладу, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Стан освітнього процесу

Освітній процес у закладі здійснюється згідно з освітньою програмою, в якій вказані мета, завдання, вимоги до організації роботи закладу впродовж року.

На кожному рівні навчання забезпечується виконання державного стандарту, а також дається теоретична і практична підготовка з дисциплін навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного і морального здоров’я.

Успішність подолання кожного рівня, виконання його освітніх задач гарантується школою тільки за умови усвідомленого й добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю навчального процесу.

За останні три роки контингент учнів у нашій школі перебуває в межах 140- 138 учнів. На даний час до 1 класу 2023-2024 н.р. зараховано 8 дітей. На 2024-

2025 навчальний рік передбачається 5 першокласників.

На кінець 2022-2023н.р. у закладі навчається 140 учні, з яких 28 учнів та вихованців є внутрішньо переміщеними особами. Усі учні атестовано. Рівневе оцінювання було здійснено для усіх учнів 1 – 4 класів.

За результатами семестрового оцінювання учні мають такий рівень навчальних досягнень:

Результати навчальних досягнень за 2022 – 2023 навчальний рік Високий рівень – 2 учні (3 %)

З них:

5-9 класи – 2 (3 %)

10 – 11 класи – 0 

Достатній рівень  – 16 учнів (18,6 %)

 З них

5-9 класи – 10 учнів (15,3 %)

10-11 класи – 6 учнів ( 28,6 %)

Середній рівень – 69 учнів(80 %) З них

5-9 класи – 56 учнів (77 %)

10-11 класи – 13 учнів (62 %) 

Початковий рівень –     7 учнів (8,1%) З них

5 – 9 класи – 5 учнів (7,7 %)

10-11 класи – 2 учні (9,5 %). Пропущено днів за рік – 2249. З них по хворобі –    1269  днів.

Найкращі результати навчальних досягнень продемонстрували учні 11 класу (середній бал в класі – 8,5) та 8 (середній бал в класі – 7,5) класів. Найгірші результати – учні 10 класу ( середній бал – 6,9).

За результатами навчального року рівень навчальних досягнень учнів 5-11 класів відповідає вимогам навчальних програм. Результати семестрового оцінювання свідчать про підвищення рівня навчальних досягнень учнів порівняно з І семестром 2022 – 2023 навчального року.

Успішність та якість знань учнів пов’язана з відвідуванням уроків. Усі класні керівники організовують щоденний запис про відсутність учнів у класному журналі, відслідковують подання довідок від сімейних лікарів, пояснювальних записок від батьків та інших документів, що свідчать про причину відсутності. Процент відвідування учнями школи складає 88,4 %.Найгірший показник відвідування у 9,10 класі (79,3%).

У ІІ семестрі 2022 – 2023 навчального року було вивчено стан викладання захисту України, англійської мови, стан роботи шкільної бібліотеки. Протягом навчального року вдосконалювалася система оцінювання навчальних досягнень учнів.

Результативно працювала шкільна психологічна служба. Основна мета її діяльності у 2022-2023 навчальному році спрямована на забезпечення захисту прав, честі й гідності дітей, попередження суїцидальної поведінки підлітків, попередження булінгу в освітньому середовищі, психологічний супровід дітей, родини яких потрапили в складні життєві обставини, робота з педагогами щодо виявлення дітей, які потерпають від різних форм насильства.

У ІІ семестрі учні закладу освіти під керівництвом педагогів взяли участь у творчих конкурсах та проектах.13 учнів взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з навчальних предметів: географія, хімія, математика, фізика, астрономія, інформатика, українська мова і література.

Учні школи стали переможцями різних конкурсів та олімпіад:

Жуков Костянтин  - конкурс ім.Т.Шевченка, ІІ етап, І місце (вчитель Новоселецька І.М.); Головченко К. – ІІ етап ІІ етап, І місце (вчитель Фатіф С.М.)

Головченко К.  конкурсу ім. П.Яцика, І місце ( вчитель Фатіф С.М.).

Цикнасир М., Алєнєва Л. – учасники конкурсу есе «Мій Шевченко» (вчитель Фатіф С.М.).

Педагоги закладу освіти стали переможцями обласного конкурсу на кращий електронний освітній ресурс: Коваль Л.О. ( І місце), Гавриш О.М. ( ІІ місце), Темченко В.М. ( ІІІ місце), Фатіф С.М. ( ІІІ місце), Мартинюк Н.В. ( ІІІ місце), Ярмоленко Л.М. ( ІІІ місце).

У ІІ семестрі 2022 – 2023 навчального року було продовжено роботу з формування в учасників освітнього процесу компетентностей, умінь та навичок з охорони праці та безпеки життєдіяльності. З метою перевірки і закріплення теоретичних знань і практичних умінь і навичок учасників освітнього процесу до дій у надзвичайних ситуаціях 18.05.2023 у закладі освіти було проведено День цивільного захисту.

З метою попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, сприяння вихованню дорожньої культури серед учнів та зменшення кількості нещасних випадків на дорозі у з 15 по 23 травня 2023 року у закладі освіти було проведено Тиждень безпеки дорожнього руху.

Атестація педпрацівників здійснювалася відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.

У 2022-2023н.р. атестувалося чергово 5 педагогічних працівників:

- Кириченко О.П., вчитель англійської мови, Карась Р.В., вчитель атестувалися на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст І категорії»;

- Фатіф С.М., вчитель української мови та літератури, атестувалася на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та званню «вчитель методист»;

- Бабич М.П., учитель музичного мистецтва, Варення Т.І., вихователь ДНЗ, атестувалися на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст».

Кадрова політика спрямована на створення сприятливих умов для формування дієздатного колективу, розкриття та розвиток творчого потенціалу кожного вчителя, підвищення його кваліфікаційного рівня.

18 педпрацівників закладу мають вищу освіту,  Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників закладу дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на високому рівні.

У 2022-2023 навчальному році навчально-виховний процес у школі забезпечували 22 педагогів.

Кількість педагогічних працівників (за віком):

• до 30 років – 0

• 31-40 років – 3

• 41-50 років – 3

• 51-55років – 6

• Більше 55 – 10

 Кількість педагогічних працівників (за стажем):

• До 3 років – 0

• 3-10 років –1

• 10-20 років –2

• Більше 20 років – 20

Кількість      педагогічних        працівників          (за          категоріями          і         педагогічними званнями):

• Вища – 9

• Перша – 6

• Друга – 3

• Спеціаліст - 4

• Учитель-методист – 3

• Старший учитель –4 .

Важливою складовою кадрової політики є система роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Робота з        педагогічними      працівниками       щодо          підвищення          професійної майстерності здійснюється у відповідності з певною структурою:

- індивідуальні, групові, колективні форми роботи;

- курси підвищення кваліфікації педагогів;

- участь у конкурсах професійної майстерності;

- школа молодого спеціаліста, наставництво;

- самоосвіта та атестація педагогів;

- вивчення, узагальнення та поширення ППД;

- публікації власних наробок;

У 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив школи працював над реалізацією останнього практичного етапу єдиної методичної теми «Формування конкурентоспроможної особистості засобами інноваційно-комунікаційних технологій в умовах компетентнісного підходу до навчання» в рамках районної науково-методичної проблеми «Розвиток професійних компетентностей педагога як головний чинник підвищення якості освіти». Цього року буде продовжувати роботу над методичною проблемою.

Навчальними закладом забезпечувався доступ до змісту, форм і методів науково-методичного підходу, умов реалізації теми, осмислення очікуваних результатів, виокремлення технологічних процедур. Різноманітність методичних заходів за формами проведення та змістом забезпечували процес набуття досвіду з теми.

 Упродовж 2022/2023 навчального року було організовано роботу 4 методичних об’єднань за напрямками: природничо-математичний (керівник Ярмоленко Л.М.), суспільно-гуманітарний (керівник Фатіф С.М. класних керівників (керівник Мартинюк Н.В.), вчителів початкової школи (керівник Коваль Л.О.), затверджено плани роботи, методичні теми, над якими працювали ШМО. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання.

Традиційними формами методичної роботи з учителями були засідання і творче звітування методичних об’єднань, семінари–практикуми, педмайстрені, майстер-класи.

У рамках «Предметних днів» були проведені предметні дні фізики та астрономії, історії, правознавства; української мови та літератури у яких взяла участь велика кількість учнів. У рамках проведення предметних днів було організовано презентації для учнів різних класів, свята, лекції тощо.

Педагоги закладу взяли участь у методичних заходах обласного, Всеукраїнського, Міжнародного рівнів: вебінари інтерактивної школи творчого вчителя, інтернет конференції, районні семінари, фестивалі інноватик.

Виховний процес

Виховна робота у навчальному закладі здійснювалась на засадах педагогіки співробітництва учнів, їхніх батьків та громадськості, спрямована на реалізацію Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Концепції громадянського виховання, Законів України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти школярів, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку та зміцнення моральних засад суспільства, Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11- х класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Сучасний зміст виховання в НВК— це науково обґрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе.

Відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України виховна робота була побудована за складовими виховної діяльності:

1.         Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості й ідентифікації, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Згідно з основними положеннями обласної Програми патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства заклади освіти спрямовували свою роботу на розвиток духовності, виховання патріотизму та поваги до історичної спадщини українського народу, формування здорового способу життя, загальнолюдських моральних цінностей.

З метою реалізації зазначеної програми у плані роботи навчального закладу у розділі «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави» були сплановані та проведені різноманітні виховні тематичні заходи (покладання квітів до пам‘ятних місць, виставки малюнків, виховні години та інші) до Дня козацтва, Дня Захисника Вітчизни, Дня Збройних сил України. Учні школи брали участь у:

- акції милосердя «Свічка пам‘яті» (діти – ветеранам війни, діти – «дітям війни», діти – вчителям-ветеранам війни), «Подаруй оберіг солдату», привітання святковими листівками;

- екскурсії до музеїв та пам‘ятних місць, проведення туристських подорожей по місцях бойової слави;

- конкурси творчих робіт, рефератів, малюнків, плакатів, присвячених Дню Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні тощо;

- конкурс декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»;

- посвята учнів 1 та 5 класів в козачата та козаки.

Учні школи брали участь у волонтерській діяльності: виготовляли маскувальні сітки, браслети для наших захисників, малювали малюнки на підтримку воїнів. 

1.         Ціннісне ставлення до людей виявляється у моральній активності особистості, прояві відповідальності, чесності, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісливості, терпимості до іншого, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності, вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. З метою подальшого розвиткуі системи безперервної правової освіти та виховання, покращення роботи щодо розвитку громадянських компетентностей учнівської молоді у навчальному закладі були проведені такі заходи:

- години спілкування, лекції, засідання «круглих» столів: «Права дитини», «Право. Обов’язок. Свобода. Відповідальність», «На порозі вибору», «Державні символиУкраїни», відеолекторій «Станція призначення - життя» тощо;

- проведено рейд «Урок»;

- години спілкування, на яких молодшим школярам були надані початкові знання про норми поведінки;

- проведена вікторина для молодших школярів «Мої права. Мої обов’язки»;

- бесіди «Діти: злочин і кара», «Поведінка, звички та здоров’я», «Вулиця і діти», «Хочеш мати друга – навчись другом бути», «Шкідливі звички. Як до них не звикнути»; 

- диспути «Чи захищені права дитини у нашій державі?», «Милосердя і любов до ближнього», «Серед людей»; година спілкування «Підліток і закон»;

- Тиждень безпеки дорожнього руху;

- конкурс малюнків «Мої права».

З метою реалізації державної політики щодо захисту прав і свобод національних меншин, виховання поваги до осіб інших національностей, упродовж 2022/2023 навчального року у навчальному закладі були організовані та проведені наступні заходи:

− бесіди для учнів 1-4-х класів на тему: “Добро починається з тебе”;

− виховні години для учнів 5-6-х класів на тему: “Ні! – конфлікту, “Так!”- терпимості”;

− години спілкування для учнів 7-8-х класів на тему: “Вчимося спілкуватись”;

− усний журнал для учнів 10 -11кл. на тему: “Звичаї і культура народів світу”;

− дискусія з учнями 11 класу на тему: “Права і свободи людини – найважливіша проблема світової співдружності”;

− тренінгове заняття на тему: “Життя без конфліктів”(9-10-і класи);

− виставка літератури в шкільній бібліотеці на тему: “Що не держава – то звичаї”.

2.         Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини та її цінності; особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечно; активній участі у практичних природоохоронних заходах, здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві.

Упродовж 2022/2023 навчального року у школі були сплановані та проведені відповідні заходи:

- тематичні години спілкування, виставки творчих робіт;

- акція «Посади дерево на згадку»;

- виставки плакатів та малюнків „Чорнобиль не має минулого часу;

- виставка поробок за номінаціями: «Новорічний букет», «Різдвяна листівка»;

- день Довкілля;

- Заходи до Дня Землі;

- Заходи до Дня охорони лісів;

- Заходи до Дня охорони водних ресурсів України,

- заходи з вшанування воїнів-захисників.

Учні навчального закладу залучалися до участі в екологічних десантах під час проведення акцій з очищення та благоустрою територій села.

 

3.         Ціннісне ставлення до мистецтва. Естетичне виховання учнів школи спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектру почуттів – здатності збагнути та висловити власне ставлення до мистецтва.

У навчальному закладі було проведено:

- свято Першого дзвоника;

- свято Останнього дзвоника;

- свято до Дня вчителя;

- новорічні свята.

4.         Ціннісне ставлення до праці - складний змістовно-синтетичний компонент особистості, який включає в себе ставлення дітей та учнівської молоді до праці як однієї з важливих життєвих потреб, почуття задоволеності працею й наявності сукупності найважливіших моральних якостей, що визначають ставлення до трудової діяльності загалом (працьовитість, відповідальність, охайність, бережливість, вміння раціонально розподіляти робочий час).

У навчальному закладі було проведено:

- тематичні години спілкування, тренінги, виставки творчих робіт;

- рейди – огляди стану зберігання підручників та акція «Живи, книго!»

- екологічні десанти «Зробимо школу і двір чистими».

5.         Ціннісне ставлення до себе передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил.

З метою пропаганди позитивного іміджу сім`ї та її соціальної підтримки, формування культури сімейних стосунків, підвищення відповідальності батьків за виховання дітей проводяться різноманітні конкурси, зустрічі, «круглі столи», лекції, бесіди щодо популяризації сімейного способу життя, формування національних сімейних цінностей з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров`я. Питання щодо збереження життя та здоров'я учнів, пропаганди здорового способу життя, відповідальності батьків за виховання дітей, попередження насильства у родині, організація режиму дня школярів систематично розглядається на нарадах при директорові, на засіданнях ШМО класних керівників, на засіданнях педагогічної ради, на загальношкільних та класних батьківських зборах.

Упродовж навчального року у школі проводилось багато конкурсів, змагань, вікторин, диспутів, вистав, виступів на загальношкільних тематичних лінійках, де брали участь лідери шкільного парламент

З метою забезпечення реалізації державної політики щодо збереження життя та здоров‘я дітей по навчальному закладу було видано накази з питань запобігання усім видам дитячого травматизму.

У 2022-2023 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, ради школи, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників, батьківських зборах тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з

«Основ здоров'я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. На сайті наявна сторінка «Абетка з безпеки школяра середньої школи», «Охорона праці та безпека життєдіяльності» на якій розміщено інформацію про правила безпечної поведінки. В класних кімнатах оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі та класній кімнаті розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально–виховного процесу в школі у 2022/2023 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

З учнями було проведено бесіди з питань з питань безпечної поведінки в умовах воєнного стану, з мінної безпеки, правил поведінки з вибухонебезпечними презметами. Також з учнями було проведено роз’яснювальну роботу щодо правил поведінки під час сигналу повітряної тривоги.

У класних журналах 1-11-х класів згідно методичних рекомендацій були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму. Особлива увага приділялася проведенню інструктажів та бесід з безпеки життєдіяльності під час сигналу «Повітряна тривога» та правил поведінки в укриттях.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули, бесіди були записані в щоденники.

Упродовж 2022/2023 навчального року не зафіксовано  нещасних випадків. У 2023/2024 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час перебування в укритті.

Важливим напрямком діяльності з охорони здоров'я дітей була робота з організації їхнього харчування.

У школі організоване повноцінне та якісне харчування учнів:

- для учнів 1 – 4-х класів – 43 грн.;

- для учнів пільгового контингенту, у тому числі учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»,

- для учнів 5-11-х класів – 47 ( категорійні діти), 25 грн. – за кошти батьків.

Загальна кількість дітей, що отримуювали гаряче харчування в шкільній їдальні в середньому становить 126 учнів.

На виконання вимог Закону України «Про охорону дитинства» 100% школярів початкової школи забезпечені безкоштовним харчуванням за рахунок коштів, виділених з місцевого бюджету. Також безкоштовним харчувапнням забезпечені діти з категорії ВПО, діти-сироти та позбавлені батьківського піклування, діти учасників бойових дій.

До початку 2022-2023 навчального року, як і в попередні роки, були видані накази по школі про організацію харчування дітей. Даними наказами призначено відповідальних за організацію харчування, розподілено обов’язки, затверджено списки дітей на безкоштовне харчування, затверджено режими і графіки харчування дітей у їдальнях. Крім того організовано чергування педагогічних працівників в обідній залі.

Працівники харчоблоку знайомі з санітарними правилами, умовами, термінами зберігання і реалізації продуктів, технологією приготування їжі, забезпечені спецодягом та предметами особистої гігієни. Про це свідчить відповідна документація (медичні книжки, ознайомлення під особистий підпис з інструкціями).

Відповідно до діючих вимог ведеться журнал бракеражу сирої та готової продукції. У щоденному меню, затвердженому директором, відображено страви для харчування школярів 1-4 класів, дітей-сиріт, учнів 5-11 класів.

У школі для організації харчування дітей створені всі необхідні умови: працює шкільна їдальня, забезпечено санітарно-гігієнічний режим, у наявності графік харчування учнів.

З учнями та їхніми батьками постійно ведеться роз'яснювальна робота з питань необхідності гарячого харчування у період перебування дітей у школі, що покращить стан здоров‘я учнів та сприятиме запобіганню захворювань у дітей органів шлунково-кишкового тракту.

Робота шкільної бібліотеки

У 2022/2023 навчальному році робота шкільної бібліотеки була організована відповідно до нормативно-правових документів: Конституції України, Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу», Закону України « Про загальну середню освіту», Положення « Про шкільну бібліотеку», плану роботи бібліотеки. Упродовж навчального року завідуючий бібліотекою постійно розширювала бібліотечно-інформаційні       послуги       на      основі          вдосконалення     традиційних         і засвоєння бібліотечних форм і методів роботи.

Кількість читачів у бібліотеці становить 118 учні та 20 учителів.

Кількість бібліотечного фонду становить: книг, брошур всього – 5559, підручників – 2039. В ході акції «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», проведеної до Всеукраїнського дня бібліотек у 2022 році, бібліотеці подаровано 12 книг.

Упродовж навчального року були проведені цікаві та змістовні заходи:

- бесіди з учнями 2-5 -х класів щодо правил користування бібліотекою, виявлення їхніх інтересів та інформаційних потреб;

- акцію «Живи, книго!»;

- тематичні виставки літератури;

- огляди періодичних видань; нових надходжень;

- бібліотечні уроки та посвята в читачі учнів початкових класів;

- Тиждень дитячої книги;

- оформлено тематичні полиці: «Україна моя», «Література рідного краю», «Кидай мишку -бери книжку», «У світі казки чарівної», «Ніхто не забутий, ніщо не забуто», «Книги-ювіляри 2023 року», «Шлях до професії», , «Козацькому роду – нема переводу», «Готуємось до НМТ» тощо.

Таким чином, робота шкільної бібліотеки була спрямована на виховання гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадського обов’язку, відкритої до інтелектуального і творчого розвитку.

Завдання на 2023-2024 н. р.

 Вважаючи, що наш навчальний заклад знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, тому для нашого закладу є актуальними низка питань, що акумулюються в єдиній методичній темі «Використання компетентісно зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті Нової української школи».

Пріоритетними напрямками розвитку освіти Дмитрівського НВК на 2023/2024 навчальний рік є:

- забезпечення доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості, потреб села , району і держави;

- діяльність педагогічного колективу школи щодо реалізації методичної теми району «Підвищення якості освіти шляхом забезпечення успішної соціалізації учнів та вихованців навчальних закладів район»;

- забезпечення спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

- реалізація принципу наступності у розвитку дошкільної, загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;

- впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовдосконаленні;

- дотримання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів за рахунок чіткого використання Критеріїв оцінювання навчальних досягнень;

- посилення здоров’язбережного аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання здоров’язберігаючих технологій;

- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;

- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;

- створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до навчально- виховного процесу;

- активізація роботи щодо охоплення дітей позашкільною освітою з урахуванням особливих потреб учнів пільгових категорій та підлітків девіантної поведінки;

 -          формування у дітей та молоді національної ідентичності, розуміння єдності й цілісності України, виховання патріотизму та активної громадянської позиції, особистої відповідальності за долю держави та рідного міста;

- посилення контролю за викладанням предмета «Захист Вітчизни», сприяння формуванню знань старшокласників про задачі Збройних сил України, цивільного захисту, медико-санітарної підготовки»;

- розвиток соціального партнерства навчального закладу із вищими навчальними закладами щодо розвитку обдарованості учнівської молоді;

- соціальний захист дітей та створення оптимальних умов для навчання обдарованої молоді;

- сприяння життєвому і професійному самовизначенню учнів через впровадження різних форм організації профорієнтаційної роботи та профільного навчання;

- стимулювання соціальної активності учнів, їхньої участі в роботі органів учнівського самоврядування, дитячих громадських організацій;

- посилення контролю за проведенням роботи щодо профілактики правопорушень та запобігання дитячому травматизму серед учнівської молоді;

- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;

- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;

- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;

- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;

- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості;

- зміцнення матеріально-технічної бази закладу