"ШКОЛА – ЦЕ НЕ КОМОРА ЗНАНЬ, А СВІТОЧ РОЗУМУ, СВЯТИНЯ І НАДІЯ, ДУХОВНА КОЛИСКА НАРОДУ, НОРОВЛИВЕ ДИТЯ СУСПІЛЬСТВА". В.Сухомлинський

четвер, 11 квітня 2024 р.

Новини в освіті

Учні старших класів зможуть «формувати» свій освітній шлях

Проєкт стандарту профільної середньої освіти передбачає, що учні старшої школи у майбутньому зможуть самостійно «формувати» свій освітній шлях, обираючи з різноманітних освітніх компонентів і напрямів.

Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки, коментуючи результати національного форуму «Реформування старшої профільної середньої освіти (академічні ліцеї)».

Зокрема, очікується, що з 2027 року в 10–12 класах буде два рівні вивчення кожної освітньої галузі: основний (базовий) і поглиблений (профільний).

При цьому освітня програма ліцеїв зможе передбачати як навчальні предмети, так й інтегровані курси.

Планується, що зміст освіти в ліцеях буде гнучким та варіативним і складатиметься з трьох компонентів: обов’язкових для всіх освітніх компонентів; варіативної частини в межах обраного профілю та варіативної – поза профілем.

З 10 до 12 класу кількість годин на вивчення обов’язкових для всіх освітніх компонентів зменшуватиметься, натомість кількість годин для вивчення варіативної частини – збільшуватиметься.

Так, обов’язкові освітні компоненти зменшуватимуться з 60–70% у 10 класі до 35–40% у 12 класі.

Натомість варіативна складова в межах профілю збільшуватиметься з 20–25% у 10 класі до 45–50% у 12 класі.

При цьому варіативна складова поза профілем буде коливатись між 10–20% протягом усіх трьох років.

Також визначено кластери, у межах яких ліцеї зможуть формувати профілі: STEM, мовно-літературний, суспільно-гуманітарний.

Очікується, що кожен ліцей пропонуватиме на вибір щонайменше три профілі в межах одного, двох або трьох кластерів.

У фіксованих класах учні вивчатимуть лише обов’язкові навчальні предмети або курси. А для вивчення вибіркового циклу (профільних і поза профілем) школи формуватимуть міжкласні групи.