Проєкт
стандарту профільної середньої освіти передбачає, що учні старшої школи у
майбутньому зможуть самостійно «формувати» свій освітній шлях, обираючи з
різноманітних освітніх компонентів і напрямів.
Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки, коментуючи результати національного форуму «Реформування старшої профільної середньої освіти (академічні ліцеї)».
Зокрема,
очікується, що з 2027 року в 10–12 класах буде два рівні вивчення кожної
освітньої галузі: основний (базовий) і поглиблений (профільний).
При цьому
освітня програма ліцеїв зможе передбачати як навчальні предмети, так й
інтегровані курси.
Планується, що
зміст освіти в ліцеях буде гнучким та варіативним і складатиметься з трьох
компонентів: обов’язкових для всіх освітніх компонентів; варіативної частини в
межах обраного профілю та варіативної – поза профілем.
З 10 до 12
класу кількість годин на вивчення обов’язкових для всіх освітніх компонентів
зменшуватиметься, натомість кількість годин для вивчення варіативної частини –
збільшуватиметься.
Так,
обов’язкові освітні компоненти зменшуватимуться з 60–70% у 10 класі до 35–40% у
12 класі.
Натомість
варіативна складова в межах профілю збільшуватиметься з 20–25% у 10 класі до
45–50% у 12 класі.
При цьому
варіативна складова поза профілем буде коливатись між 10–20% протягом усіх
трьох років.
Також
визначено кластери, у межах яких ліцеї зможуть формувати профілі: STEM,
мовно-літературний, суспільно-гуманітарний.
Очікується, що
кожен ліцей пропонуватиме на вибір щонайменше три профілі в межах одного, двох
або трьох кластерів.
У фіксованих
класах учні вивчатимуть лише обов’язкові навчальні предмети або курси. А для
вивчення вибіркового циклу (профільних і поза профілем) школи формуватимуть
міжкласні групи.